طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 21 آذر 1402 / رشد قیمت دلار در مرکز مبادله ادامه دارد

به گزارش افق میهن:




قیمت دلار دیروز بدون تغییر باقی ماند. در حالی که اسکناس دلار در انتهای کانال ۵۰ هزار تومانی منجمد شده است، قیمت دلار و سایر ارزهای اصلی در مرکز مبادلات طلا و ارز در حال افزایش است. به نظر می رسد سیاست گذاران قصد دارند با فریز کردن ارز بازار آزاد و افزایش قیمت ها در مرکز مبادلات ارزی، دلار را تک نرخی کنند.



به گزارش افق میهن، روز گذشته قیمت دلار ۵۰ هزار و ۴۰۰ تومان معامله می شد. این اسکناس در روندی خنثی با اقدامات و فشارهای سیاست گذار حرکت می کند. اگرچه در روزهای اخیر تقاضا از عرضه بیشتر شده است، اما معامله گران بازار دلار و طلا را جذاب نمی دانند و سایر بازارها برای آنها جذابیت بیشتری دارد. آنها به بی حرکتی بازار ارز و کاهش مداوم قیمت طلا و سکه اشاره می کنند و معتقدند مردم زمانی برای خرید وارد بازارهای مالی می شوند که بازار روند صعودی داشته باشد. به گفته کارشناسان، ریتم های ثابت و تخفیف های محدود باعث تشویق خرید و فروش نمی شود.

اقتصاددانان فریز ارز را پیشروی روند شارپ در قیمت دلار می دانند. آنها می گویند بازارساز با تزریق دلار و اخبار همزمان سعی در شکستن قیمت دارد. این در حالی است که سیاست تثبیت ارز در شرایط تحریم و در نظر گرفتن شرایطی که مفروضات کلان اقتصادی را پیش فرض می گیرد، به هیچ وجه عقلانی و منطقی نیست.

دیروز قیمت دلار در بازارهای همسایه روند ثابتی را نشان نداد. قیمت دلار هرات با ۶۰ تومان کاهش ۵۰ هزار و ۱۷۰ تومان معامله شد. دلار سلیمانیه ۷۰ تومان کاهش یافت و با قیمت ۵۰ هزار و ۳۷۰ تومان معامله شد.

قیمتش متفاوته

دیروز بیستم آذر در مرکز مبادلات ارز و طلای ایران، اسکناس دلار با قیمت ۴۲ هزار و ۶۱۵ تومان و ۱۰۲ تومان افزایش عرضه شد. حواله های دلاری نیز ۹۳ تومان افزایش یافت و ۳۸ هزار و ۷۴۱ تومان فروخته شد. قیمت نیم دلار نیز مانند هفته های گذشته روی ۲۸۵۰۰ تومان ثابت ماند.

قیمت ارز موثر

دیروز قیمت اسکناس یورو با قیمت ۵۴ هزار و ۵۷۷ تومان معامله شد. در مرکز مبادلات طلا و ارز اسکناس یورو با ۱۱۲ تومان افزایش به ۴۵ هزار و ۸۸۵ تومان رسید. حواله های یورو نیز با ۱۰۳ تومان افزایش به ۴۱ هزار و ۷۱۴ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا