طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 23 بهمن 1402

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار در ابتدای هفته چهارم بهمن با عقب نشینی از نیمی از کریدور ۵۰ هزار تومانی به مرحله چهارم راهرو بازگشت. معامله گران تعطیلی روز یکشنبه را دلیل عدم معامله دلار می دانند که البته به این بازارساز کمک کرد. علاوه بر دلار، سایر ارزها نیز در روز شنبه کاهش یافتند.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار روز شنبه ۵۰۰ تا ۶۰۰ تومان کاهش یافت و با این افت قیمت به کانال چهارم کریدور ۵۰ هزار تومانی بازگشت. شنبه ۲۱ بهمن تعطیلی بین دو روز بود که نرخ ارز را در بازار ارز به حداقل رساند و خریدار خاصی در بازار وجود نداشت.

اقتصاددانان نگران هستند که قیمت دلار در هفته اول محدود شود بهمن که به کریدور ۶۰ هزار تومانی نزدیک می شد انتظار اصلاح قیمت را داشتند. این اتفاق افتاد و دلار محدوده قیمتی ۵۴ تا ۵۵ هزار تومان را به عنوان طبقه جدید شناسایی کرد. بنابراین بازار ضعیف دلار و نوسانات قیمتی بین کریدورهای ۴ و ۶ ۵۰ هزار تومانی برای هفته گذشته پیش بینی می شود.

به نظر می رسد عقب نشینی قیمت ها از سطوح مقاومتی حاکی از حضور پررنگ بازارساز در فریز قیمت دلار است و در صورت تشدید تنش ها در منطقه خاورمیانه این سیاست ادامه خواهد داشت.

قیمت ارز کاهش یافت

لازم به ذکر است که رشد قیمت ها در بازارهای مالی در روز شنبه ۳۰ اسفند بهمن اکثر ارزها سقوط کردند. درهم در کانال ۱۵۰۰۰ تومان عقب نشینی کرد و با ۷۰ تومان کاهش با قیمت ۱۵۰۰۰ ۱۳۰ تومان معامله شد. همچنین قیمت تتر نیز با افت ۳۰۰ تومانی به ۵۴ هزار و ۹۰۰ تومان رسید. پوند انگلیس با افت ۴۴۰ تومانی به آخرین سطح کانال ۶۰ هزار تومان بازگشت. این اسکناس ۶۹ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. قیمت یورو در اولین روز هفته با افت ۴۰۰ تومانی به ۵۹ هزار و ۴۸۰ تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا