طلا و ارز

پیش ‌بینی قیمت دلار 26 اردیبهشت 1403

به گزارش افق میهن، قیمت دلار در روز دوشنبه به کریدور ۵۰ هزار تومان رسید و این پایین ترین قیمت اسکناس آمریکا از سال ۲۸ است. اسفند ۱۴۰۲ تا الان بود. دلار روز سه شنبه در مرحله دوم آخرین کانال کریدور پنجم بسته شد و ۷۰۰ تومان نسبت به یکشنبه ارزان شد.

بررسی های خبرنگار افق میهن از بازار ارز نشان می دهد در چند روز گذشته فشار فروش در بازار بالا بوده و خریداران کم بوده اند، اما از دیروز روند بازار کمی تغییر کرده است. تعداد فروشندگان کاهش یافته و خریداران زیادی در بازار وجود دارد.

امید بازار ارز به از سرگیری مذاکرات برجام به حدی است که فعالان بازار ترجیح دادند معامله نکنند.

اخبار سیاسی عصای بازارگردان شد

اسکناس های دلاری سال گذشته اردیبهشت قیمت به طور پیوسته کاهش یافته است. معامله گران بر این باورند که این روند نزولی علاوه بر فروکش شدن التهاب، متاثر از خوش بینی سیاسی و موج اخبار مثبتی است که به طور مستمر به بازار می رسد.

به گفته تحلیلگران اقتصادی، دلار در ماه است اردیبهشت، خرداد و تیر همیشه در پایین ترین سطح قیمت قرار دارد، اما در نهایت انتظارات تورمی کار خود را انجام می دهند و مانند یک موج قدرتمند از موانعی که سیاست گذاران ایجاد کرده اند، عبور می کند.

تحلیلگران اقتصادی کاهش کنونی قیمت دلار را سیگنالی برای از سرگیری مذاکرات برجام موقتی می دانند و پیش نیاز کاهش شدید قیمت دلار را تصویب برجام و اینکه آیا توافق انجام شده است، می دانند. رسیده است، می توان امیدوار بود که قیمت اسکناس آمریکایی در سال آینده به نصف کانال ۴۰ هزار تومانی بازگردد. در غیر این صورت، روند صعودی دلار آن را مجبور به شکستن سقف خواهد کرد.

قیمت درهم در میان روند نزولی دلار ۵۰ تومان افزایش یافت

قیمت درهم در روز سه شنبه با ۵۰ تومان افزایش نسبت به دلار، ۱۶ هزار و ۲۰۰ تومان معامله شد. قیمت تتر ۵۹ هزار و ۴۵۰ تومان و ۴۰۰ تومان کاهش یافت.

قیمت پوند انگلیس روی ۷۴ هزار و ۴۱۰ تومان بسته شد و ۷۰۰ تومان کاهش یافت. یورو نیز با افت ۷۰۰ تومانی در انتهای کانال ۶۴ هزار تومان بسته شد.

لازم به ذکر است اسکناس ها و حواله های دلاری روز سه شنبه با کاهش محدودی بازگشایی شدند. اسکناس دلار ۴۴ هزار و ۸۶۸ تومان و حواله دلاری ۴۱ هزار و ۸۹۴ تومان فروخته شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا