طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 5 بهمن 1402

به گزارش افق میهن:






قیمت دلار روز چهارشنبه در روند صعودی قرار گرفت و وارد کانال روند صعودی شد. این پنجمین روز هفته گذشته بود که این اسکناس با ۴۰۰ تا ۷۰۰ هزار تومان روند صعودی داشت.



به گزارش افق میهن، چهارشنبه ۴ بهمن قیمت دلار در کریدور ۵۰ هزار تومان ۷۰۰ تومان افزایش یافت. روند صعودی قیمت دلار از روز سه شنبه ۵ اسفند دی تأثیر حمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به مقر موساد در اربیل عراق در حال افزایش بود و این روند در این هفته به طور پیوسته ادامه یافت.

روز چهارشنبه دلار بیشترین افزایش قیمت خود را در هفته گذشته ثبت کرد و با قیمت ۵۵ هزار و ۵۰۰ تا ۷۰۰ تومان معامله شد. با این حال در پایان معاملات پنجمین روز هفته، تحولات قیمتی اندکی تعدیل شد و باز هم در محدوده ۵۵۳۵۰ تا ۴۰۰ تومان قرار گرفت. معامله گران روند تقاضا را در هفته های اخیر افزایش می دهند و می گویند عرضه کننده و فروشنده اندکی وجود دارد.

آیا کاهش قیمت دلار موقتی است؟

تحلیلگران بازارهای مالی افزایش تقاضای دلار در روزهای پایانی سال را برجسته می کنند و دلیل اصلی آن را تشدید درگیری ها در خاورمیانه و گسترش جنگ علیه یمن می دانند.

به گفته آنها، شرایط کسب و کار در منطقه نامشخص تر شده و هزینه تجارت برای بازرگانان در بازار عراق افزایش یافته است. علاوه بر این، آنها معتقدند افزایش تقاضای دلار در پایان سال باعث افزایش هزینه های تامین ارز در کشور نیز شده است.

این در حالی است که برخی ناظران اقتصادی نیز بر این باورند که دولت از این افزایش قیمت سودی نخواهد برد و با همان حربه سال گذشته بازار ارز را با نوسانات مواجه می کند تا بخشی از کسری بودجه خود را در هفته های پایانی سال پوشش دهد. . حقوق کارمندان دولت را تنظیم کنید.

مرزهای پایین و بالایی قیمت دلار چیست؟

اقتصاددانان انتظار دارند با انتشار اخبار سیاسی مثبت به بازار، دلار به طور موقت کاهش یابد. اما این اسکناس پس از شکست به محدوده های بالاتری می رود و امکان صعود تا محدوده قیمتی ۵۸ تا ۶۲ هزار تومان وجود دارد.

گل سرسبد دلار سلیمانی در بازارهای همسایه

قیمت دلار در چهارشنبه چهارم بهمن ۱۴۰۲ در بازارهای اطراف و دلار تهران افزایش یافت. دلار سلیمانیه با ۷۰۰ تومان افزایش به ۵۵ هزار و ۸۳۰ تومان رسید. دلار هرات با ۷۷۰ تومان افزایش وارد کانال بالاتر شد و با قیمت ۵۴ هزار و ۶۷۰ تومان معامله شد. قیمت درهم امارات نسبت به روز سه شنبه ۲۱۰ تومان گران شد و با قیمت ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا