طلا و ارز

پیش بینی قیمت دلار 7 بهمن 1402

به گزارش افق میهن:






هفته گذشته دلار با بازدهی مثبت ۱۶۵۰ تومان افزایش یافت. برخی از معامله گران بر این باورند که اگر سیاست گذار در بازار ارز مداخله نکند، این یادداشت در یک روند صعودی پیش می رود.



به گزارش افق میهن، قیمت دلار در هفته اول افزایش یافت بهمن با رشد ۱۶۵۰ تومانی وارد کانال ۵۵۰۰۰ تومان شد. این اسکناس در آخرین معامله هفته گذشته با قیمت ۵۵ هزار و ۵۰۰ تومان بسته شد.

چهارشنبه چهارم دی آخرین روز معاملات دلار در بازار آزاد بود. این اسکناس بیشترین افزایش قیمت را در روز به ثبت رساند. فروشنده، در هفته اول بهمن آنها روند تقاضا را افزایشی نامیدند. برخی از فعالان بازار ارز معتقدند اگر بازارساز در هفته دوم این بازار را ارز پاشی کند بهمن در صورت کوتاهی این اسکناس به راحتی به محدوده قیمتی ۵۶ تا ۵۸ هزار تومان می رسد.

آیا روند رشد دلار موقتی است؟

بانک مرکزی روند افزایشی قیمت دلار را موقتی می‌داند. با این حال، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که با وجود تلاش شدید بازارساز برای کاهش نرخ ارز با استفاده از خبر درمانی، شاخص های اقتصادی در مسیر متفاوتی قرار دارند. به نظر می رسد اکنون نوعی درگیری بین این دو به وجود آمده و معامله گران منتظر اقدام بعدی سیاستگذاران هستند. در همین حال، ارزش ذاتی دلار نیز در حال رشد است. آنچه تحلیلگران اقتصادی معتقدند متغیرهای اقتصادی هستند که در همه کشورها تحت تأثیر شرایط یا سیاست های بلندمدت تغییر می کنند. بنابراین نباید انتظار داشت که عوامل اقتصادی با اخبار مساعد، ریتم تغییر کند. بعید به نظر می رسد که دلار در بلندمدت با سناریوی سیاست گذار کنترل شود.

بازارهای همراه با دلار تهران

قیمت دلار در چهارشنبه چهارم بهمن ۱۴۰۲ در بازارهای اطراف و دلار تهران افزایش یافت. دلار سلیمانیه با ۷۰۰ تومان افزایش به ۵۵ هزار و ۸۳۰ تومان رسید. دلار هرات با ۷۷۰ تومان افزایش وارد کانال بالاتر شد و با قیمت ۵۴ هزار و ۶۷۰ تومان معامله شد. قیمت درهم امارات نسبت به روز سه شنبه ۲۱۰ تومان گران شد و با قیمت ۱۵ هزار و ۲۵۰ تومان معامله شد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا