طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلای جهانی / سرنوشت انس در دست داده‌های اقتصاد آمریکا

به گزارش افق میهن، قیمت جهانی طلا هفته گذشته در دو روز پایانی هفته پس از رسیدن به آستانه از دست دادن سقف ۲۰۰۰ دلاری هایپرکانال خود به تعادل رسید.

لازم به ذکر است که بازده اوراق قرضه آمریکا نیز از بالاترین سطح خود در یک ماه گذشته به ۴.۱ درصد کاهش یافت. با این حال، فلز گرانبها بیشترین کاهش هفتگی خود را از اواسط دسامبر سال گذشته پس از اینکه محاسبات سرمایه گذاران جهانی طلا به هم ریخته بود، ثبت کرد.

مانع بزرگ طلا در جهان

هفته گذشته، مقامات بانک مرکزی اروپا ابتدا از انتظارات معامله گران و سرمایه گذاران بازارهای جهانی برای کاهش سریع نرخ بهره در سال ۲۰۲۴ عقب نشینی کردند و سپس نوبت به اعضای فدرال رزرو رسید.

جروم پاول، رئیس فدرال رزرو گفت: با نزدیک شدن تورم به هدف ۲ درصدی بانک مرکزی، فدرال رزرو تا زمانی که تورم پایین است، نباید برای کاهش نرخ بهره عجله کند. پس از او، رافائل بوستیک، رئیس فدرال رزرو آتلانتا، گفت اگر سیاستگذاران خیلی زود نرخ بهره را کاهش دهند، تورم ممکن است بازگردد.

این بدان معناست که انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره نیز نسبت به هفته قبل کاهش چشمگیری داشته است. بر اساس داده های ابزار CME FedWatch، معامله گران بازار در حال حاضر انتظار دارند ۵۵ درصد احتمال دارد که فدرال رزرو در ماه مارس نرخ بهره را کاهش دهد. این در حالی است که هفته گذشته این شاخص انتظار کاهش نرخ ۷۱ درصدی را نشان داد.

پیش بینی قیمت جهانی طلا

اگر بانک های مرکزی از ایده کاهش زودتر نرخ بهره خودداری کنند، طلای جهانی بار دیگر تحت سلطه فروشندگان خواهد بود. با این حال نوسانات بازار در حال حاضر نسبت به روزهای قبل در هفته گذشته محدود است. این منعکس کننده انتظار بازار است که داده های اقتصادی ایالات متحده راهنمایی های بیشتری در مورد جهت نرخ های بهره ارائه می دهد.

در همین حال، داده های تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه پایانی سال ۲۰۲۳ در روز پنجشنبه و داده های مخارج مصرف شخصی در روز جمعه منتشر خواهد شد که سرمایه گذاران به دقت زیر نظر دارند.

اگر اقتصاد ایالات متحده بیش از آنچه بازار انتظار دارد پیشرفت کند، فدرال رزرو دست بازتری برای شروع کاهش نرخ بهره خواهد داشت.

بنابراین، با بازگشت انتظارات کاهش نرخ بهره در ماه مارس، طلای جهانی فرصت بسیار خوبی برای خروج از منطقه پایین کانال ۲۰۰۰ دلاری و رشد به منطقه ۲۰۵۰ خواهد داشت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا