طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه/ پیش شرط‌های تحرک بازار طلا چیست؟

مجتبی دیبا کارشناس بازارهای مالی در گفت و گو با خبرنگار افق میهن گفت:






قیمت طلا و سکه روز یکشنبه در بازارهای دوم نوسان داشت. کاهش ارزش سیاست گذار در بازار ارز و کاهش تقاضا منجر به شکل گیری ریتم کاهشی قیمت در بازار طلا، سکه و ارز شده است. مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی در گفت و گو با افق میهن، پیش بینی کرد: با کاهش قیمت جهانی اونس طلا، ریتم بازار داخلی طلا کاهش می یابد.



به گزارش افق میهن، پس از حادثه هلیکوپتر ریاست جمهوری در هفته گذشته، قیمت طلا و سکه برای ساعاتی افزایش یافت و سپس ریتم بازار طلا رو به کاهش گذاشت. کارشناسان اقتصادی سرمایه گذاری قوی بازارسازان در بازار ارز و مدیریت تقاضا را دلیل کاهش قیمت ها در بازارهای مالی می دانند.

کاهش قیمت جهانی هر اونس طلا باعث می شود سکه امامی ۳۷ میلیونی شود

مجتبی دیبا، کارشناس اقتصادی درباره روند قیمتی طلا و سکه به افق میهن گفت: قیمت سکه در حال حاضر در محدوده ۴۰ میلیون تومان در حال نوسان است اگر تا یکی دو روز آینده بازار اونس جهانی کاهش پیدا کند همچنین به منطقه ۳۷ میلیونی خواهد رسید. تنها چیزی که برای این موضوع لازم است کاهش اونس جهانی طلا است.

وی در خصوص قیمت طلای ۱۸ عیار نیز گفت: کاهش اونس جهانی در مورد قیمت طلا نیز صدق می کند، به ازای هر گرم طلا، مساحت ۳ میلیون و ۱۰۰ تا ۳ میلیون تومان ۲۰۰ هزار تومان را باید لمس شده دانست و این مشکل به شدت به رفتار اونس جهانی بستگی دارد.

دستکاری ارز، بازارساز دلار را رام کرد

این کارشناس اقتصادی در خصوص تحولات قیمتی در بازار ارز، طبق اخبار چند روز اخیر گفت: پس از یک روز پرتنش، دلار تلاش کرد به ریتم قبلی خود بازگردد.

وی افزود: با توجه به حجم زیادی که بازارساز به بازار ارز تزریق کرد، این دلارهای تزریقی تاثیر خود را بر قیمت نشان دادند و همین امر باعث شد تا قیمت دلار زیر محدوده ۵۸ هزار تومان تثبیت شود و در محدوده ۵۵ هزار و ۹۰۰ تومان حرکت کند. .

تقاضای دلار در نیمه راه کریدور پنجم افزایش می یابد

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا