طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 11 اذر 1402 / بازار طلا از رکود خارج می‌شود؟

به گزارش افق میهن:




قیمت طلا و سکه در هفته اول آذرحرکات با کندی افزایش یافت. اگر قیمت جهانی طلا نتواند سقف تاریخی ۲۰۳۹ دلار را بشکند، بازار طلا این هفته با بازدهی منفی بسته خواهد شد. این هفته رشد قیمت طلا به بالاترین بازدهی در بازارهای مالی دست یافت.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در هفته اول آذر بازدهی مثبتی را به ثبت رساند و روند بازار فلز زرد در دو روز پایانی هفته پیوسته روند صعودی را نشان داد. این بازار به دنبال افزایش چشمگیر قیمت جهانی طلا شاهد نوسانات صعودی بود.

اسکرین شات 12/01/2023 ساعت 4:29:01 ب.ظ

تحلیلگران بازار مالی به تحرکات فزاینده طلای جهانی اشاره می کنند و می گویند که حرکت انس از منطقه ۱۸۱۴ دلاری آغاز شد و توانست سطح مقاومت ۲۰ هزار دلاری را در هفته جاری بشکند. آنها منطقه مقاومت بعدی را منطقه ۲۰۵۰ دلاری می نامند و معتقدند که طلای جهانی در حال اصلاح است و بازگشت به قیمت دلاری ۲۰۱۷ یا ۲۰۲۰ طلای جهانی ممکن است. تحلیلگران بازار بر این باورند که انتظار می رود مناطقی مانند ۲۰۷۰ دلار نیز فتح شود و در صورت حرکت قوی، انس نیز به سمت کانال ۲۰۹۶ دلاری حرکت خواهد کرد.

ارزش محدود قیمت ها در بازار طلا

اقتصاددانان همچنین بر این باورند که تحرکات بازار داخلی سکه و طلا تحت تأثیر احساسات جهانی است. آنها سقف قیمت سکه امامی را ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و کمترین آن را ۲۸ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان می گویند.

لازم به ذکر است در زمان نگارش این مقاله، طلای جهانی با قیمت ۲۰۳۸ دلار معامله می شود.

رشد قیمت محدود در خانواده سکه

در آخرین روز ۹ آذر ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۲۹ میلیون و ۲۰۲ هزار تومان بود. سکه بهار در آخرین روز با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۹۷ هزار تومان معامله شد.

در آخرین معامله این هفته، قیمت نیم سکه با ۵۰ هزار تومان افزایش ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه نیز با همین حق بیمه با قیمت ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با رشد محدود پنج هزار تومانی پنج میلیون و ۸۵۵ هزار تومان شد.

امروز قیمت طلا نیز با افزایش محدودی روبرو شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۹ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۷۳۸ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با دو هزار تومان افزایش به دو میلیون و ۴۷۹ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز افزایش یافت و به دو میلیون و ۴۴۵ هزار تومان رسید.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا