طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 15 آذر 1402 / بازار طلا، راه رفته را برگشت

افق میهن در گفت و گو با تحلیلگر بازار طلا و سکه بررسی کرد:




امروز قیمت طلا و سکه کاهش یافته است. با وجود اینکه امروز قیمت دلار نیز کاهش یافته است، معامله گران کاهش قیمت جهانی طلا را دلیل اصلی بازارهای مالی امروز می دانند. سکه امامی پرخمدار امروز شاهد بیشترین تخفیف در قطعات سکه بود.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه امروز در تمامی قطعات و اوزان کاهش یافته است. روند نزولی بازار طلا از روز گذشته ادامه دارد و کاهش قیمت جهانی طلا پس از افزایش قیمت شارپی در هفته گذشته، این روند نزولی را رقم زد.

اسکرین شات 12/5/2023 ساعت 5:34:04 ب.ظ

کارشناسان اقتصادی می گویند حباب قیمت طلا و سکه تا حد زیادی تخلیه شده و بازار روندی باثبات پیدا کرده است. آنها فرض می کنند که اگر قیمت دلار بیشتر کاهش یابد، حرکت نزولی در بازار طلا نیز رخ خواهد داد. لازم به ذکر است که در زمان نگارش این مقاله، قیمت جهانی طلا در روند نزولی قرار دارد و با قیمت ۲۰۲۷ دلار معامله می شود.

کاهش ۴۰ درصدی خرید و فروش در بازار طلا

در همین راستا نادر بذرافشان، رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران هفته گذشته به رشد بی سابقه طلای جهانی اشاره کرد و به افق میهن گفت: اگرچه قیمت ها در بازار طلا به دلیل رشد تقاضای جهانی افزایش یافته است، اما اینطور نیست.» افزایش تقاضا.» شرایط رکود بازار ادامه دارد و معاملات طلا و سکه بین ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش یافته است.

وی نوسانات قیمتی یک تا پنج درصدی در بازار طلا را عادی توصیف کرد و افزود: باید دید در چند روز آینده نرخ ارز و میزان تقاضا در اونس جهانی و بازارهای داخلی در چه جهتی توسعه خواهد یافت. اما به نظر می رسد قیمت ها به سختی در نوسان هستند.

سکه بهار در کانال ۲۵ میلیونی تثبیت شد

امروز چهاردهم است آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۲۹ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان و ۴۰۰ هزار تومان کاهش یافت. سکه بهار در این روز با افت ۱۹۳ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۸۱۷ هزار تومان معامله شد.

قیمت نیم سکه و ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت و به ترتیب ۱۵ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان و ۱۰ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی امروز با افت ۱۰۰ هزار تومانی به قیمت ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان رسید.

طلا و سکه در یک مسیر بودند

در چهارمین روز هفته، قیمت طلا کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۳ هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۷۶۲ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۴۸۳ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۵۰ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه در همه قسمت ها سقوط کرده است. حباب سکه امامی ۳۴۴ هزار تومان، سکه بهار ۱۶۶ هزار تومان، نیم سکه ۱۲۹ هزار تومان، ربع سکه ۱۳۹ هزار تومان و سکه گرمی ۹۵ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا