طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 16 آذر 1402 / سکه به منطقه شیرین خرید می‌رسد؟

به گزارش افق میهن:




قیمت طلا و سکه امروز کاهش یافت. روند خنثی دلار و نوسانات فزاینده قیمت جهانی طلا نتوانست از کاهش قیمت در بازار داخلی طلا جلوگیری کند. با این وجود، اقتصاددانان همچنان دلار را پیشرو اصلی بازار طلا می دانند و معتقدند در صورت کاهش ارزش دلار، سکه به منطقه ۲۷ میلیونی که منطقه شیرین خرید است بازمی گردد.



به گزارش افق میهن، امروز قیمت طلا و سکه روند نزولی داشت. اگرچه دلار امروز تحرکات قیمتی خاصی را به خود ندید و قیمت جهانی طلا با افزایش ۱۱ دلاری به محدوده دلار ۲۰۳۰ رسید، اما بازار طلا با گپ منفی باز شد. این افت قیمت سکه امامی آن را به انتهای کانال ۲۹ میلیونی رساند.

اسکرین شات 6 دسامبر 2023 ساعت 5:21:30 ب.ظ

تحلیلگران بازارهای مالی، نوسانات قیمت جهانی طلا در هفته گذشته را مهم ترین عامل تاثیرگذار بر حرکت بازار داخلی طلا می دانند. آنها می گویند که انس گلد در این هفته توانست منطقه معاملاتی جدید را آزمایش کند و به محدوده ۲۱۴۸ دلار رسید که قبلاً ندیده بود، اما به شدت سقوط کرد. به گفته کارشناسان بازار مالی، روند عبور از محدوده دلار ۲۰۷۰ هنوز کامل نشده است، اما احتمال بازگشت به منطقه دلار ۱۹۹۸ یا ۱۹۸۰ وجود دارد.

تکنسین ها کف قیمت سکه امامی را ۲۸ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان می دانند. آنها معتقدند وقتی سکه امامی به محدوده پایین ۲۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان که بازه رفتاری باقی مانده است برسد، محدوده خرید خوبی خواهد بود.

روند خنثی سکه گرمی در ریتم نزولی بازار

امروز پانزدهم است آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی ۲۹ میلیون و ۱۰۳ هزار تومان و ۱۱۰ هزار تومان کاهش یافت. سکه بهار در این روز با افت ۲۰۴ هزار تومانی با قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۴ هزار تومان معامله شد.

طلا در زمینه کاهش قیمت از سکه جلوتر بود

در پنجمین روز هفته، قیمت طلا بیش از سکه کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۱۵ هزار تومان کاهش به ۱۰ میلیون و ۶۹۱ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۱۰ هزار تومان کاهش ۲ میلیون و ۴۶۹ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۴۳۶ هزار تومان رسید.

امروز حباب سکه در همه قسمت ها سقوط کرده است. حباب سکه امامی ۱۹۶ هزار تومان، سکه بهار ۲۹۶ هزار تومان، نیم سکه ۱۵۵ هزار تومان، ربع سکه ۱۲۷ هزار تومان و سکه گرمی ۱۴ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا