طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 17 دی 1402 / نزول بازار طلا ادامه دارد؟

به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه از ابتدای هفته جدید روند نزولی را آغاز کرد و بخشی از افزایش قیمت در آخرین روز هفته گذشته را جبران کرد.

اگرچه قیمت جهانی طلا افزایش محدودی را به ثبت رساند و روی ۲۰۴۵ دلار قرار گرفت، اما روند نزولی بازار طلا تحت تاثیر کاهش ۴۰۰ تومانی قرار گرفت.

معامله گران بازار طلا و سکه معتقدند اگرچه قیمت جهانی طلا در روز شنبه روند صعودی محدودی را تجربه کرد، اما طلای جهانی در روزهای آینده بازیگر چندان فعالی نخواهد بود و تاثیر سال جدید نیز در این بازار از بین رفته است.

با وجود روند نزولی قیمت طلا و سکه، معامله گران پیش بینی می کنند که این بازار ۱۰ درصد دیگر افت کند و معتقدند افت شدیدی از بازار طلا انتظار نمی رود.

اجاره طلا چند نرخی برای طلا

سکه بهار ۲۶ میلیون شد

سکه امامی روز شنبه ۲۵ دی ۱۴۰۲ با کاهش ۴۰۵ هزار تومانی به قیمت ۳۰ میلیون و ۹۷ هزار تومان رسید. قیمت سکه بهار با افت ۲۴۰ هزار تومانی کانال ۲۷ میلیونی را از دست داد و روی ۲۶ میلیون و ۸۲۰ هزار تومان ایستاد.

قیمت نیم سکه در ابتدای هفته ۱۵۰ هزار تومان کاهش یافت. این قطعه با قیمت ۱۶۱۹۰۰۰۰ تومان معامله شد. ربع سکه ۱۵۰ هزار تومان افت داشت و با قیمت ۱۰ میلیون و ۷۴۵ هزار تومان معامله شد و سکه گرمی با افت ۱۰۰ هزار تومانی کانال ۶ میلیونی را از دست داد و در قیمت ۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان متوقف شد.

حباب سکه فرو ریخته است

قیمت طلا نیز در معاملات روز شنبه کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با افت ۱۲ هزار تومانی، ۱۱ میلیون و ۸۷۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با پنج هزار تومان کاهش به دو میلیون و ۵۵۹ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل به دو میلیون و ۵۲۵ هزار تومان رسید.

روز شنبه حباب خانواده سکه به جز سکه بهار آزادی کاهش یافت. حباب سکه امامی ۱۴۲ هزار تومان، نیم سکه ۲۱ هزار تومان، ربع سکه ۸۵ هزار تومان و سکه گرمی ۶۹ هزار تومان کاهش یافت. حباب سکه بهاری با ۸۹،۰۰۰ تومن افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا