طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 18 اردیبهشت 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در سومین روز هفته با ۲۰ دلار افزایش به ازای هر اونس طلای جهانی همراه شد و در تمامی مقاطع و اوزان افزایش یافت. روند صعودی بازار طلا برخلاف روند محدوده قیمت دلار بود. فعالان بازار طلا این بازار را راکد می دانند و معتقدند موضوع سامانه جامع معاملات، معاملات در بازار طلا را به حداقل رسانده است.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه روز دوشنبه با افزایش ارزشی دوباره افزایش یافت. افزایش قیمت جهانی طلا در سومین روز هفته بازار طلای داخلی را با خود همراه کرد که مثقال طلا را به کانال ۱۵ میلیونی بازگرداند و قیمت تمام سکه را افزایش داد.

اسکرین شات 6 مه 2024 در 5:26:39 ب.ظ

سقف معاملات طلا کاهش یافته است

با وجود روند افزایشی قیمت در بازار فلز زرد، معامله گران معتقدند روند تقاضا راکد بوده و سقف معاملات پایین است. آنها با اشاره به اعتراض فعالان بازار طلا به اجرای سامانه جامع معاملات می گویند اعتصاب طلافروشان در هفته گذشته به رکود خرید و فروش در بازار طلا دامن زد.

همچنین کارشناسان بازار مالی بر این باورند که با توجه به پیش بینی ها از افزایش قیمت جهانی طلا، رشد قیمت در بازار طلا با رشد اونس جهانی طلا و توسعه منطقه دلار هماهنگی خوبی دارد. لازم به ذکر است که اونس جهانی طلا بار دیگر روندی صعودی داشت و در زمان نگارش این مقاله با افزایش ۲۲ دلاری روی ۲۳۲۴ دلار بود.

قیمت نقره یک دلار افزایش یافت

اونس جهانی نقره با یک دلار افزایش به ۲۷ دلار و ۱۲ سنت رسید. هر گرم نقره ۹۹۹ معادل ۵۳ هزار و ۵۹۰ تومان نسبت به روز یکشنبه ۱۸۹۰ تومان افزایش داشته است.

سکه بهار به کانال ۳۸ میلیونی رسید

لازم به ذکر است قیمت نیم سکه با ۲۰۰ هزار تومان و ربع سکه با ۴۰۰ هزار تومان افزایش به ترتیب در ۲۳ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان بسته شد. قیمت سکه گرمی روز دوشنبه ۶ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و ۱۰۰ هزار تومان افزایش یافت.

حباب سکه در برابر قیمت فروکش کرد

قیمت طلا در سومین روز هفته به میزان قابل توجهی افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار با ۵۷۰ هزار تومان افزایش وارد کانال ۱۵ میلیون تومان شد و ۱۵ میلیون و ۱۴۰ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰۰ هزار تومان افزایش، سه میلیون و ۴۶۲ هزار تومان قیمت گذاری شد. قیمت طلای مستعمل نیز سه میلیون و ۴۱۶ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه در روز دوشنبه در همه ارزش ها به جز سه ماهه کاهش یافت. حباب سکه امامی ۷۴ هزار تومان، سکه بهار ۱۸۹ هزار تومان، نیم سکه ۲۳۴ هزار تومان و سکه گرم ۷ هزار تومان کاهش یافت. حباب ربع سکه ۱۷۷ هزار تومان رشد کرد.

برای مطالب بیشتر به صفحه طلا و ارز افق میهن مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا