طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 20 آذر 1402 / سرگیجه قیمت در بازار بدون روند طلا

افق میهن در گفت و گو با تحلیلگر بازار طلا و سکه بررسی کرد:




قیمت طلا و سکه امروز هر سه روند صعودی، نزولی و خنثی را به نمایش گذاشت. این کلاهبرداری قیمت در حالی رخ داد که قیمت طلا در انتهای کانال ۲۰۰۰ دلار ثابت ماند و دلار در بازار فردوسی بدون تغییر قیمت مبادله شد.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه امروز هر سه روند نزولی، صعودی و خنثی را به نمایش گذاشت. اگرچه نوسانات این بازار قابل توجه نبود، اما قیمت طلا بدون توجه به قیمت عوامل بنیادی این بازار افزایش یافت. امروز قیمت در خانواده سکه برای اکثر قطعه ها بدون تغییر و در همان قیمت های روز شنبه باقی ماند. لازم به ذکر است که با توجه به تعطیلی بازارهای جهانی در پایان هفته، انس گلد گلد با قیمت ثابت ۲۰۰۴ دلار معامله می شود.

اسکرین شات 12/10/2023 در ساعت 2:53:20 ب.ظ

معامله گران بازار فلز زرد در حال حاضر قیمت دلار را فشاردهنده ترین اهرم بازار طلا می دانند و به خریداران این بازار هشدار می دهند که فضا و محدوده خاصی برای ورود به بازار طلا وجود نداشته باشد. آنها تصور می کنند که خریدهای پلکانی در شرایط فعلی سود بیشتری را برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت.

آیا توسعه بازارهای مالی ثابت خواهد ماند؟

در همین راستا علی طباطبایی، کارشناس اقتصادی، با اشاره به اینکه قیمت طلا و سکه نسبت به طلای جهانی بیشتر با قیمت دلار مرتبط است، به افق میهن گفت: قیمت سکه همیشه با آن مرتبط بوده است. به دلیل حباب در سال های اخیر؛ بنابراین افزایش قیمت جهانی طلا نمی تواند تاثیر عمده ای بر رشد بازار طلا در کشور داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه رشد قیمت دلار می تواند ارزش بازار سکه را افزایش دهد، خاطرنشان کرد: اگر اتفاق مهمی در نظام اقتصادی و سیاسی کشور رخ ندهد، توسعه بازارهای مالی با ثبات خواهد بود.

وی افزود: تلاش سیاستگذاران برای تثبیت قیمت دلار است و در نتیجه این موضوع با آرامش بازار طلا ارتباط مستقیم دارد اما نمی توان قیمت طلا و سکه را پیش بینی کرد. در کوتاه مدت .

ریتم ثابت سکه های روشن

امروز ۱۹ آذر در سال ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با ۸۳ هزار تومان افزایش ۲۹ میلیون و ۲۹۷ هزار تومان بود. سکه بهار نیز با حجم محدود ۱۰ هزار تومان با قیمت ۲۵ میلیون و ۷۱۰ هزار تومان معامله شد.

در این روز قیمت سکه فندک تغییری نکرد و با قیمت روز گذشته معامله شد. نیم سکه ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۰ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان و سکه گرمی ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان داد و ستد شد.

حباب سکه کوچک شده است

امروز قیمت طلا افزایش یافته است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۰ هزار تومان افزایش به ۱۰ میلیون و ۶۲۶ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با دو هزار تومان افزایش دو میلیون و ۴۵۲ هزار تومان معامله شد. قیمت طلای مستعمل به دو میلیون و ۴۲۰ هزار تومان رسید.

حباب سکه امروز بر خلاف روز گذشته کاهش محدودی را ثبت کرد و تنها حباب سکه امامی ۹۲ هزار تومان افزایش یافت. سکه بهار ۱۸ هزار تومان، نیم سکه ۵ هزار تومان، ربع سکه ۲ هزار تومان و سکه گرمی ۱۰۰۰ تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا