طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 28 دی 1402

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه روز چهارشنبه به دلیل تحویل شخصی شمش طلا در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران کاهش یافت. این اتفاق در حالی رخ داد که قیمت دلار و اونس جهانی طلا افزایش یافت. بعدازظهر چهارشنبه با پایان معاملات طلا در مرکز مذکور، قیمت سکه سنگین و طلا افزایش یافت.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در پنجمین روز هفته از روند صعودی قیمت دلار تبعیت نکرد و در تمامی قطعات و اوزان کاهش یافت. معامله گران آغاز فروش حضوری طلا در مرکز طلا و ارز ایران و ورود وجه به عنوان وثیقه شرکت در حراج چهارشنبه را دلیل این روند نزولی عنوان کردند.

عکس صفحه 17 ژانویه 2024 در 5:38:57 ب.ظ

البته بعدازظهر چهارشنبه قیمت طلا و برخی سکه با افزایش قیمت دلار و ورود این اسکناس به کانال ۵۳ هزار تومانی افزایش یافت. علاوه بر این، قیمت جهانی طلا در زمان بازگشایی بازارها در پنجمین روز هفته افزایش یافت. اما با ادامه معاملات، این روند بازگشت و با کاهش پنج دلاری در قیمت دلار ۲۰۲۲ متوقف شد.

سکه امامی ۳۲ میلیون شد

قیمت سکه در پنجمین روز هفته متعادل نبود. سکه سنگین گران شد و سایر سکه ها بین ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومان نسبت به روز سه شنبه ارزان شد.

سکه امامی چهارشنبه ۲۷ دی۴۱۲ هزار تومان افزایش یافت و با این افزایش یک کانال صعود کرد و در قیمت ۳۲ میلیون تومان متوقف شد. سکه بهار نیز ۳۱۵ هزار تومان افزایش قیمت داشت و با قیمت ۲۸ میلیون و ۷۹۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه های سنگین بالا رفت

بیست و هفتمین جایزه طلا دی نیز افزایش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۲۹ هزار تومان افزایش به ۱۱ میلیون و ۷۲۶ هزار تومان داد و ستد شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۰ هزار و ۴۰۰ تومان افزایش به ۲ میلیون و ۷۰۴ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز به دو میلیون و ۶۶۸ هزار تومان رسید.

روز چهارشنبه حبابی در خانواده سکه نسبت به تغییرات قیمت پدید آمد. حباب سکه امامی ۲۹۲ هزار تومان، سکه بهار ۱۸۷ هزار تومان افزایش یافت. حباب نیم سکه ۱۵۴ هزار تومان، ربع سکه ۷۸ هزار تومان و حباب سکه گرمی ۱۱۵ هزار تومان کاهش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا