طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 5 اردیبهشت 1403

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه روز سه شنبه در تمامی مقاطع و اوزان کاهش یافت. اونس جهانی طلا پس از بازگشایی بازارها در روز دوشنبه افت قابل توجهی را ثبت کرد و این موضوع روند بازارهای داخلی را در دو روز اخیر کاهش داد. سکه امامی در سومین روز معاملاتی هفته نزدیک به یک میلیون تومان کاهش یافت.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در دو روز گذشته همزمان با کاهش قیمت اونس طلای جهانی روند نزولی داشته است. همگرایی بازار فلز زرد با بازارهای جهانی، قیمت سکه امامی را به کانال ۴۲ میلیون تومان رساند و سکه بهار نیز به کانال ۳۹ میلیون تومان بازگشت.

اسکرین شات 23 آوریل 2024 در 5:26:08 ب.ظ

معامله گران بازار طلا و سکه معتقدند اگرچه قیمت جهانی طلا در مسیر کاهشی قرار دارد، اما قیمت دلار نیز تثبیت شده است و این دو عامل قیمت در بازار طلا و سکه را به روند نزولی رسانده است.

با وجود روند نزولی قیمت طلا و سکه، معامله گران معتقدند روند نزولی این بازار در نهایت به ۱۰ درصد دیگر خواهد رسید و معتقدند تورم بیشترین تاثیر را بر بازارهای مالی دارد اما این موضوع تغییری نکرده است. بنابراین نباید انتظار کاهش شدید از این بازار داشته باشیم.

سقوط سکه امامی، بهار و گرمی به کانال پایین

قیمت سکه امامی سه شنبه چهارم اردیبهشت با افت ۹۱۶ هزار تومانی، ۴۲ هزار و ۴۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه بهار ۶۸۰ هزار تومان افت کرد و ۳۹ میلیون و ۵۱۵ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه با کاهش قیمت همراه شد

قیمت طلا روز دوشنبه کاهش یافت. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۳۹۵ هزار تومان کاهش در کانال ۱۵ میلیونی فرو رفت. این مقدار طلا با قیمت ۱۵ میلیون و ۳۷۳ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۳ میلیون و ۵۴۹ هزار تومان با ۹۲ هزار تومان کاهش قیمت خورد. قیمت طلای مستعمل سه میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود.

برخلاف روز دوشنبه، حباب سکه در چهارمین روز معاملاتی در تمامی قسمت ها کاهش یافت. حباب سکه امامی ۶۳۰ هزار تومان، سکه بهار ۴۲۲ هزار تومان، نیم سکه ۱۶۳ هزار تومان، ربع سکه ۳۳۲ هزار تومان و سکه گرم ۱۶۷ هزار تومان رشد کرد.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا