طلا و ارز

پیش‌ بینی قیمت طلا و سکه 5 اسفند 1402

به گزارش افق میهن:






قیمت طلا و سکه در هفته اول اسفند با یک روند صعودی بسته شد. بازار طلا تحت تاثیر افزایش قیمت دلار صعودی قرار گرفت و سکه های سنگین وارد کانال بالاتر شدند. برخی از اقتصاددانان انتظار دارند هفته اول روزهای پرتلاطمی برای بازارهای مالی باشد.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه در هفته گذشته با بازدهی مثبت بسته شد. بازار طلا بیشترین بازدهی را در بین بازارهای مالی داشت. در روزهای آخر بهمن و آغاز اسفند در بیشتر روزها، بازار طلا شاهد جهش بود.

اسکرین شات 2024/02/22 ساعت 11:22:18 ب.ظ

قیمت دلار در هفته جاری بازدهی مثبتی را ثبت کرد و قیمت طلا و سکه بیشتر به نوسانات این اسکناس مرتبط بود. موج اخبار سیاسی در هفته جاری تلاطم خاصی را برای بازارهای مالی ایجاد نکرد و در بازار طلا و سکه نیز تا حد زیادی تسامح وجود داشت.

با این حال، اقتصاددانان هفته دوم اسفند پیش بینی روزهای متلاطم برای بازارهای مالی به گفته آنها با توسعه قیمت دلار و بالا رفتن کانال کریدور بازداشت ۵۰ هزار تومانی، روند صعودی به قیمت طلا و سکه خواهد رسید.

لازم به ذکر است انس جهانی در زمان نگارش این گزارش با قیمت ۲۰۲۳ دلار معامله می شود.

رشد نیم میلیون تومانی سکه بهار

لازم به ذکر است، نیم سکه و ربع سکه هر کدام با ۱۵۰ تومان ممتاز به ترتیب به قیمت ۱۸ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان و ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی بدون تغییر پنج میلیون و ۹۵۰ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه افزایش یافته است

قیمت طلا در آغاز معاملات روز پنجشنبه با روندی افزایشی آغاز شد. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با ۶۲ هزار تومان افزایش ۱۲ میلیون و ۳۰۷ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۴ هزار و ۳۰۰ تومان افزایش به ۲ میلیون و ۸۴۱ هزار تومان رسید. طلای مستعمل نیز دو میلیون و ۸۰۳ هزار تومان معامله شد.

حباب سکه نیز به شدت با تحولات قیمت همبستگی داشت و در بیشتر بخش ها افزایش یافت. حباب سکه امامی ۲۳۳ هزار تومان، سکه بهار ۳۵۵ هزار تومان، نیم سکه ۸۴ هزار تومان و ربع سکه ۱۱۷ هزار تومان افزایش یافت. حباب گرم در آخرین روز هفته افت ۱۶ هزار تومانی را به ثبت رساند.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا