طلا و ارز

پیش بینی قیمت طلا و سکه 6 آذر 1402 / بازار طلا مسیر رفته را برگشت

افق میهن در گفت و گو با تحلیلگر بازار طلا و سکه بررسی کرد:




قیمت طلا و سکه امروز کاهش یافت و به مسیر روز قبل بازگشت. رشد قیمت در بازار طلا تحت تاثیر کاهش ۱۵۰ تومانی قیمت دلار بود. بازار جهانی طلا در پایان هفته قرار دارد و با ثبات ارزشی در حال معامله است و تاثیری بر توسعه بازار داخلی طلا ندارد.



به گزارش افق میهن، قیمت طلا و سکه امروز کاهش یافت و افزایش نسبت به روز گذشته را جبران کرد. نوسانات نزولی ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی امروز بازار طلا ناشی از کاهش ۱۰۰ تومانی قیمت دلار است. لازم به ذکر است که قیمت جهانی طلا در پایان هفته با ارزش ثابت ۲۰۰۲ دلار معامله می شود.

اسکرین شات 26 نوامبر 2023 در 6:25:30 ب.ظ

بازار داخلی انتظار باز شدن بازارهای جهانی را دارد

در همین راستا سهراب اشرفی کارشناس و فعال بازار طلا و جواهر در گفت و گو با افق میهن با اشاره به تاثیر روند صعودی طلای جهانی در هفته گذشته بر بازار داخلی طلا گفت: روز جمعه همزمان با …» بازار داخلی طلا بسته شد، قیمت جهانی طلا به منطقه ۲۰۰۳ دلار آمریکا رسید. اعلام وصول. ادامه این نوسانات از صبح فردا به وقت ایران که بازارهای جهانی کار خود را آغاز می کنند مشخص می شود.

وی با تاکید بر اینکه تحولات قیمت جهانی طلا به اتفاقات روزهای آینده و شاخص های اقتصادی که در روزهای آینده منتشر خواهد شد، بستگی دارد، خاطرنشان کرد: این ماه آخرین ماه سال تقویمی است و در پایان تسویه حساب انجام می شود. سال می تواند بر بازار جهانی طلا تاثیر بگذارد. برای ادامه روند طلای جهانی در سال جدید، مهم است که قیمت آن در پایان سال بالای سطح ۲۰۰۰ دلار یا کمتر از آن بسته شود.

کاهش قیمت طلا معامله گران را محتاط می کند!

این فعال بازار طلا و جواهر با تاکید بر تاثیر دلار بر بازار طلای داخلی گفت: دولت و بانک مرکزی توانسته اند قیمت دلار را در محدوده ۵۰ هزار تومان نگه دارند.آذر و آذر همیشه ماه های پرتلاطمی برای ارز هستند. مدیریت این ماه ها مانند ماه های گذشته برای بانک مرکزی موضوع مهمی است. زیرا افزایش قیمت دلار به طلا و سکه هم کشیده می شد و قیمت آنها را افزایش می داد.

اشرفی ادامه داد: در زمان کاهش قیمت، معامله گران محتاط می شوند و بسیاری از بازار خارج می شوند که این اشتباه است و نباید از بازار خارج شوند.شاید در کوتاه مدت توسعه بازار طلا به طور دقیق قابل پیش بینی نباشد، اما در در بلندمدت، رشد قیمت در بازار طلا مطابق با سال های گذشته رو به افزایش است.

افزایش قیمت ربع سکه در روند نزولی بازار

امروز ۱۴ آذر ۱۴۰۲ سکه امامی با ۱۰۰ هزار تومان کاهش با قیمت ۲۸ میلیون و ۸۴۹ هزار تومان معامله شد. سکه بهار امروز با کاهش ۱۰۹ هزار تومانی به قیمت ۲۵ میلیون و ۶۰۶ هزار تومان معامله شد.

امروز قیمت نیم سکه ۵۰ هزار تومان کاهش یافت و با قیمت ۱۵ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه تنها قطعه صعودی امروز بود و با ۵۰ هزار تومان افزایش به قیمت ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان معامله شد. سکه گرمی با افت ۱۰۰ هزار تومانی پنج میلیون و ۷۵۰ هزار تومان قیمت گذاری شد.

حباب تعادلی سکه با روند قیمت

امروز قیمت طلا کاهش یافته است. هر مثقال طلای ۱۸ عیار نیز با کاهش از ۶۶ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۵۵۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز با ۱۵ هزار تومان کاهش به ارزش ۲ میلیون و ۴۳۵ هزار تومان رسید. قیمت طلای مستعمل نیز کاهش یافت و به دو میلیون و ۴۰۳ هزار تومان رسید.

امروز حباب تمام سکه ها به جز ربع کاهش یافته است. حباب سکه امامی ۲۵ هزار تومان، سکه بهار ۴۴ هزار تومان، نیم سکه ۱۰ هزار تومان و سکه گرمی ۹۰ هزار تومان کاهش یافت. حباب ربع سکه ۷۰ هزار تومان افزایش یافت.

برای گزارش های بیشتر به صفحه طلا و ارز مراجعه کنید.










دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا