اقتصاد جهان

پیش بینی 90 دلاری شدن قیمت نفت با وجود افزایش تولید آمریکا

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از بلومبرگ، قیمت نفت در هفته های اخیر افزایش یافته است، هرچند چشم انداز تولید نفت آمریکا در بازارهای جهانی نامشخص است. همه گزارش ها حاکی از افزایش تولید آمریکا برای کاهش قیمت نفت است. اما به نظر می رسد وزارت انرژی ایالات متحده به طور فعال نفت را با قیمت های فعلی خریداری می کند تا ذخایر استراتژیک نفت ۴۰ ساله خود را دوباره پر کند. این بدان معناست که آمریکا بازارها را سیل کرده است تا قیمت نفت کاهش یابد، اما از سوی دیگر همان نفت را با قیمت بالاتری خریداری می کند.

این در حالی است که در آستانه انتشار اطلاعات شاخص مصرف فردی در آمریکا، ارزش دلار آمریکا دوباره در حال افزایش است. فدرال رزرو آمریکا از این شاخص برای تعیین سیاست نرخ بهره خود استفاده می کند. با افزایش فشار قیمت ها، فدرال رزرو کمتر نرخ بهره را کاهش می دهد، به این معنی که دلار افزایش می یابد.
نفت آمریکا روز پنجشنبه ۸۲ دلار و ۸۲ سنت در هر بشکه و نفت برنت حدود ۸۶ دلار و ۸۲ سنت فروخته شد.
اوپک در نشست روز چهارشنبه خود درباره کاهش فعلی تولید تصمیم خواهد گرفت. انتظار می رود عربستان سعودی به کاهش تولید داوطلبانه خود تا پایان سال جاری ادامه دهد.
به نظر می رسد درگیری آمریکا و اوپک به نفع این شرکت نفتی تمام شود و قیمت نفت بیش از پیش افزایش یابد. ایالات متحده نمی تواند بازارها را با عرضه بیش از حد نفت پر کند و قادر به مقابله با کاهش تولید عربستان و روسیه نیست. به نظر می رسد که ایالات متحده در جنگ اقتصادی با روسیه و اوپک برای تکمیل ذخایر استراتژیک نفت خود بهای سنگینی پرداخته است و شاهد تاثیر افزایش قیمت بنزین بر نرخ تورم و پمپ بنزین های خود است.
پیش بینی می شود قیمت نفت در ابتدا به بشکه ای ۸۶ دلار و سپس به ۸۹ دلار و ۶۴ سنت و در نهایت به ۹۳ دلار و ۹۸ سنت افزایش یابد.
از سوی دیگر کمترین قیمت نفت نیز ۸۰ دلار و ۸۰ دلار و ۶۰ سنت برآورد شده است.
انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا