اخبار اقتصاد ایران

چرا تولید تیگو ۸ پرو متوقف شد؟+ جزییات

در آذر ۱۴۰۲ دو خبر از صنعت خودروسازی خصوصی کشور پخش شد. این اخبار شامل توقف تولید KMC K 7 و Tigo 8 Pro بود.

افق میهن در آذرماه ۱۴۰۲ دو خبر از خودروسازی خصوصی کشور پخش شد. این اخبار شامل توقف تولید KMC K 7 و Tigo 8 Pro بود. هر کدام از این خودروها توسط یکی از شرکت های خودروسازی خصوصی تولید می شود و البته برای توقف تولید با دلیل متفاوتی مواجه شدند.

KMC K7 یکی از کراس اوورهای رده بالا در سبد محصولات کرمان موتور است. تولید این خودرو از سال ۱۴۰۰ آغاز شد، بنابراین عمر این خودرو در خط تولید کرمان موتور چندان طولانی نیست. توقف تولید این خودرو در چین دلیل اصلی کاهش و سپس توقف تولید KMC K7 است.

خودرویی که در کشورمان با نام KMC K 7 می شناسیم، نسخه ارتقا یافته و بهینه شده جک اس ۷ است که در سرزمین اصلی با نام جک ایکس ۷ شناخته می شود. کرمان موتور در ابتدا تصمیم گرفت جک اس ۷ را به عنوان محصولی بزرگتر و لوکس تر از جک اس ۵ وارد خط تولید خود کند اما توقف تولید جک اس ۷ در سرزمین اصلی و جایگزینی آن با جک ایکس ۷ باعث شد کرمان موتور تغییراتی در این زمینه ایجاد کند. تصمیم برای مجمع

کرمان موتور در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از محصول جدیدی به نام KMC JS 6 رونمایی کرد. این خودرو در واقع نسخه ارتقا یافته جک اس ۶ است که با نام جک جی اس ۶ یا سوهول جی اس ۶ به بازار عرضه می شود، این خودرو با موتورهای احتراق داخلی و هیبریدی به بازار ایران عرضه خواهد شد و انتظار داریم به زودی جایگزین KMC K7 شود. .

توقف تولید تیگو ۸ پرو به دلیلی متفاوت

در طرف دیگر ماجرای توقف تولید کراس اوورها، مدیران خودرو دلایل مختلفی برای توقف تولید تیگو ۸ پرو دارند. این خودرو به دلیل قیمت گذاری اجباری و عدم صرفه اقتصادی برای سازنده با توقف مونتاژ مواجه شده است.

مدیران خودرو با توجه به افزایش اخیر قیمت ارز به دنبال افزایش قیمت خودروهای خود از جمله تیگو ۸ پرو بودند. با این حال، شورای رقابت قیمت تیگو ۸ پرو را در محدوده قبلی تعیین کرد. از آنجایی که تولید خودرو با ضرر برای خودروسازان خصوصی منطقی نیست، مدیران خودرو تصمیم گرفتند تولید این محصول را متوقف کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا