ورزشی

چرا نوبت قهرمانی ایران در جام ملت‌های آسیاست؟

کره جنوبی روز سه شنبه در اولین بازی مرحله نیمه نهایی جام ملت های آسیا به مصاف اردن می رود و روز چهارشنبه ایران و قطر به مصاف هم خواهند رفت.

رسانه های کره ای پس از مدت ها انتظار برای قهرمانی تیم ملی کشورشان در این تورنمنت بسیار مشتاق هستند و حالا برای اثبات شانس این تیم به رکوردهای خاص و عجیبی که در فوتبال آسیا وجود دارد تکیه کرده اند.

اولین رکورد جالب در این زمینه این است که هر تیمی که بتواند کره جنوبی را شکست دهد قهرمان می شود. عراق در سال ۲۰۰۷ توانست این تیم را در مرحله نیمه نهایی شکست دهد و قهرمان شود. استرالیا در سال ۲۰۱۵ نیز شرایط مشابهی را تجربه کرد و قطر در سال ۲۰۱۹ برابر این تیم در مرحله یک چهارم نهایی پیروز شد.

رکورد دیگری که وجود دارد مربوط به قهرمانی تیمی است که می تواند میزبان را شکست دهد. این رکورد از سال ۲۰۰۴ پابرجاست. ژاپن در سال ۲۰۰۴ مقابل چین پیروز شد. در سال ۲۰۰۷ عراق مقابل ویتنام که یکی از میزبانان بود پیروز شد. ژاپن در سال ۲۰۱۱ قطر را از سر راه برداشت. در سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۹، هر دو میزبان این مسابقات که استرالیا و قطر بودند، قهرمان شدند.

رکورد سوم که برای فوتبال دوستان ما بسیار جالب است این است که هر تیمی مقابل ایران پیروز شود در دور بعد حذف می شود. این طلسم از سال ۲۰۰۰ برقرار بود و کره در آن سال در مرحله یک چهارم نهایی مقابل تیم ملی پیروز شد اما در دور بعد مغلوب عربستان شد. چین در سال ۲۰۰۴ ایران را شکست داد اما در فینال مغلوب ژاپن شد.

کره جنوبی در سال ۲۰۰۷ مقابل ایران پیروز شد اما در بازی نیمه نهایی به عراق باخت. آنها در سال ۲۰۱۱ نیز مقابل ایران پیروز شدند اما در مرحله بعد توسط ژاپن حذف شدند. عراق در سال ۲۰۱۱ ایران را حذف کرد، اما در نیمه نهایی مغلوب کره شد و ژاپن که در سال ۲۰۱۹ در نیمه نهایی قهرمان شده بود، فینال را به قطر واگذار کرد.

برای تیم ملی ژاپن نیز چنین رکوردی وجود دارد و از سال ۱۹۹۶ هر تیمی که مقابل ژاپن پیروز شده و آنها را حذف کرده است، در مرحله بعدی این مسابقات حذف شده است که البته امیدواریم در این دوره این اتفاق تکرار نشود. .

رسانه های کره ای معتقدند اگر این همه رکورد و طلسم در اختیارشان بماند، این کره جنوبی است که باید بعد از ۶۴ سال قهرمانی در جام ملت های آسیا را تجربه کند و به این اتفاق بسیار امیدوار هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا