فناوری

چرا پرچمدارهای گلکسی ۷ سال به‌روزرسانی می‌‌‌‌شوند؟ سامسونگ پاسخ می‌دهد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

دیجیاتو: در حال حاضر سری گلکسی اس ۲۴ تنها گوشی های سامسونگ هستند که مشمول سیاست به روز رسانی ۷ ساله این شرکت هستند.

سامسونگ با معرفی سری گلکسی اس ۲۴ از انتشار ۷ سال آپدیت برای این گوشی ها خبر داد که شامل آپدیت های سیستم عامل و آپدیت های امنیتی می شود. البته پیش از کره ای ها، گوگل از انتشار آپدیت های ۷ ساله برای سری پیکسل ۸ خبر داده بود. با این حال، OnePlus معتقد است که بیش از ۵ سال به روز رسانی اتلاف منابع است. پس چرا سامسونگ چنین رویکردی را در پیش گرفته است؟

وب سایت جی اس ام آرنا در گفتگو با یکی از مدیران سامسونگ به نام «نیکولاس پورتر» توانسته این سوال را از وی بپرسد.

به گفته پورتر، سامسونگ با تجزیه و تحلیل بازخورد مشتریان به این نتیجه رسیده است. سامسونگ متوجه شده است که افزایش مدت زمان پشتیبانی، ارزش گوشی هوشمند را از نظر کاربران افزایش می دهد. در واقع، ادامه پشتیبانی نرم افزاری برای مدت طولانی تر، ارزش گوشی ها را در دراز مدت بهتر حفظ می کند.

سامسونگ در تحقیقات خود به این نتیجه رسیده است که کاربران اخیرا تمایل بیشتری به نگهداری گوشی های خود برای مدت طولانی تری دارند. در این راستا منطقی است که شرکت ها برای مدت طولانی تری از محصولات خود پشتیبانی نرم افزاری ارائه دهند.

در نهایت، سامسونگ بر این باور است که حتی اگر پشتیبانی طولانی‌تر نرم‌افزار برای برخی از کاربران اهمیتی نداشته باشد، باز هم امنیت بالاتر و عملکرد روان‌تری را تجربه خواهند کرد و در طولانی‌مدت تجربه کاربری بهتری را به همراه خواهند داشت.

همانطور که گفتیم سامسونگ هفت سال به روز رسانی نرم افزاری را تنها برای آخرین گوشی های پرچمدار خود یعنی سری گلکسی اس ۲۴ ارائه کرده است. در این بین، گوشی های جدید گلکسی A35 و A55 تنها ۵ سال آپدیت دریافت خواهند کرد که با توجه به سخت افزار به کار رفته در آنها منطقی به نظر می رسد.

اگرچه پشتیبانی نرم افزاری طولانی تر به طور کلی یک مزیت است و یکی از نقاط ضعف گوشی های اندرویدی را در مقایسه با آیفون برطرف می کند، اما بعید است که تعداد زیادی از کاربران در دنیای امروز تا ۷ سال از یک گوشی استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا