اخبار اقتصاد ایران

چهار گوشی پرفروش جهان اجازه ورود به ایران را ندارند+ عکس

آیفون ۱۴ عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۳ را از آن خود کرد

آیفون ۱۴ عنوان پرفروش ترین گوشی هوشمند سال ۲۰۲۳ را از آن خود کرد. این گوشی اولین گوشی از سری آیفون بود که اجازه فعالیت در ایران را نداشت، ممنوعیتی که همچنان پابرجاست.

افق میهن به نقل از خبرآنلاین، ماه گذشته در گزارشی عنوان شد که اپل برای اولین بار در ۱۳ سال گذشته با پشت سر گذاشتن سامسونگ به بزرگترین فروشنده گوشی موبایل در سال ۲۰۲۳ تبدیل شده است. اکنون شرکت تحقیقاتی Canalys داده های جدیدی را منتشر کرده است که ۱۰ گوشی هوشمند برتر سال گذشته را در سراسر جهان نشان می دهد و آیفون ۱۴ پرو مکس در رتبه اول قرار دارد.

طبق داده های Canalys، آیفون ۱۴ پرو مکس با ۳۴ میلیون دستگاه، پرفروش ترین گوشی جهان در سال گذشته بود. آیفون ۱۵ پرو مکس که در ماه سپتامبر عرضه شد نیز با فروش ۳۳ میلیون دستگاه در رتبه دوم قرار دارد.

جایگاه سوم را آیفون ۱۴ با فروش ۲۹ میلیون دستگاه به خود اختصاص داده است. پس از آن، آیفون ۱۴ پرو و ​​آیفون ۱۳ به ترتیب با فروش ۲۹ و ۲۳ میلیون دستگاه در جایگاه چهارم و پنجم قرار دارند.

بنابراین ۵ گوشی پرفروش سال ۲۰۲۳ طبق آمار Canalys متعلق به اپل بوده است. علاوه بر این، نام آیفون ۱۵ پرو با فروش ۲۱ میلیون دستگاه و نام آیفون ۱۵ با فروش ۱۷ میلیون دستگاه در رتبه هفتم به چشم می خورد.

نسخه پلاس دو نسل اخیر اپل یعنی آیفون ۱۴ پلاس و آیفون ۱۵ پلاس از جمله غایبان قابل توجه این لیست هستند.

غول کره جنوبی سامسونگ تنها سه گوشی در بین ۱۰ دستگاه پرفروش سال گذشته دارد که همگی متعلق به خانواده گلکسی A هستند. گلکسی A14 با فروش ۲۱ میلیون دستگاه، گلکسی A54 با فروش ۲۰ میلیون دستگاه و گلکسی A14 با فروش ۱۹ میلیون دستگاه به ترتیب در رده های ششم، هشتم و نهم این لیست قرار دارند.

از جمله شرکت های مطرحی که سال گذشته گوشی های قابل توجهی عرضه کردند، اما در این لیست قرار ندارند، می توان به وان پلاس و شیائومی اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا