کاهش سرمایه گذاری شرکت های اروپایی در چین
نتایج یک نظرسنجی سالانه منتشر شده در روز چهارشنبه نشان می دهد که شرکت های اروپایی هزینه ها را کاهش داده و برنامه های سرمایه گذاری خود را در چین پس می گیرند زیرا اقتصاد کاهش یافته و رقابت شدید با قیمت ها است.
چالش هایی که این شرکت ها با آن روبرو هستند در اقتصاد چین منعکس شده است. اقتصادی که تحت تأثیر بحران طولانی مدت در بخش املاک و مستغلات قرار گرفته است ، که باعث کاهش هزینه های مصرف کنندگان شده است. در عین حال ، پکن به نظر می رسد افزایش فشار اروپا و ایالات متحده در برابر جهش صادراتی خود است.
اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین در پیشگفتار خود در پیشگفتار خود “نظرسنجی اعتماد به نفس ۲۰۲۵” نوشت: اوضاع در بسیاری از شاخص های مهم رو به وخامت گذاشته است.
نیروهایی که منجر به صادرات چین شده اند ، چشم انداز تجارت در بازار داخلی چین نیز تاریک شده است. شرکت های چینی ، که غالباً توسط یارانه های دولتی مورد تشویق قرار می گیرند ، در صنایع هدفمند مانند اتومبیل های برقی سرمایه گذاری کرده اند که ظرفیت تولید کارخانه ها فراتر از تقاضا است.
این مازاد منجر به جنگ با قیمت دشوار شده است که باعث کاهش حاشیه سود شرکت ها و منجر به بازارهای خارجی شده است.
در اروپا ، این نگرانی ابراز نگرانی کرده است که واردات از چین می تواند کارخانه ها و مشاغل داخلی را تضعیف کند.
اتحادیه اروپا سال گذشته اتومبیل های برقی چینی را وارد کرد و اعلام کرد که چین به اشتباه از تولید این اتومبیل ها حمایت کرده است.
در مصاحبه با خبرنگاران ، جنس شلوند ، رئیس اتاق بازرگانی اتحادیه اروپا در چین ، گفت: “به نظر می رسد که مزایای تجارت دو جانبه و روابط سرمایه گذاری به طور عادلانه توزیع نمی شود.”
وی در حالی که وی از تلاش های چین برای افزایش هزینه مصرف کنندگان ستایش کرد ، وی تأکید کرد که دولت باید اطمینان حاصل کند که رشد پیشنهاد از تقاضا تجاوز نمی کند.
به گفته Sklovand ، نتایج این نظرسنجی نشان می دهد که فشار نزولی در سال گذشته به سودآوری افزایش یافته است و کاهش تجارت هنوز به سطح پایین خود نرسیده است.
براساس این گزارش ، حدود ۵۰۰ شرکت عضو بین اواسط ژانویه و اواسط فوریه در این نظرسنجی شرکت کردند.
وی افزود: وقتی برنده شرکت ها کاهش می یابد ، اتاق برای همه واقعاً دشوار است. “
پایان پیام/