اقتصاد جهان

کاهش شدید فروش خودرو در اروپا

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل به نقل از یورونیوز، انجمن خودروسازان اروپا در گزارشی اعلام کرد که نه تنها فروش خودروهای برقی در اتحادیه اروپا کاهش یافته، بلکه فروش تمامی خودروها نیز در ماه مارس نسبت به سال گذشته ۵.۲ درصد کاهش داشته است. بزرگترین کاهش از جولای ۲۰۲۲ و اولین کاهش در سال جاری است.

این کاهش بر بازارهای کلیدی از جمله آلمان (افت ۶.۲ درصدی)، اسپانیا (۴.۷ درصد کاهش)، ایتالیا (۳.۷ درصد کاهش) و فرانسه (افت ۱.۵ درصدی) تأثیر گذاشت.

بر اساس این گزارش، کاهش فروش خودرو در این اتحادیه به دلیل رکود بازار و مصادف شدن با تعطیلات عید پاک بود که تاثیر منفی بر فروش داشت.

در ماه مارس، صنعت خودرو که ۳۹۲.۲ میلیارد یورو درآمد مالیاتی برای دولت های اروپایی ایجاد می کند، شاهد تغییر در احساسات در بازار انواع وسایل نقلیه نیز بود.

سهم خودروهای تمام الکتریکی در این بازار از ۱۳.۹ درصد در سال گذشته به ۱۳ درصد کاهش یافت، در حالی که سهم خودروهای هیبریدی الکتریکی از ۲۴.۴ درصد به ۲۹ درصد رسید.

این گزارش نشان می دهد که سهم کلی خودروهای بنزینی و دیزلی در این بازار از ۵۱.۸ درصد به ۴۷.۸ درصد کاهش یافته است.

سه ماهه اول سال ۲۰۲۴ با فروش ۳۳۲ هزار و ۹۹۹ دستگاه خودروی تمام برقی جدید به پایان رسید که نسبت به سه ماهه مشابه سال گذشته رشد جزئی ۳.۸ درصدی داشته است.

بر اساس این گزارش، چالش های مرتبط با خودروهای برقی شامل هزینه های بالا و نبود زیرساخت کافی برای شارژ این خودروها است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا