اقتصاد جهان

کاهش شدید فعالیت های تولیدی در منطقه یورو

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، بر اساس نتایج مطالعه اخیر موسسه اس اند پی گلوبال، فعالیت‌های تولیدی در ۲۰ کشور جهان با استفاده از واحد پول یورو روند نزولی خود را ادامه داده است که دلیل اصلی آن کاهش رشد ارز یورو بوده است. اولین اقتصاد در این منطقه، آلمان است. .

بر اساس این گزارش، شاخص مدیران خرید بخش تولیدی منطقه یورو (PMI) از ۴۶.۶ در ژانویه به ۴۶.۵ در فوریه کاهش یافت.

این مقدار اگرچه بالاتر از ارقام منتشر شده اولیه یعنی ۴۶.۱ واحد است، اما در عین حال زیر ارزش ۵۰ است که نشان دهنده مرز بین رشد و کاهش فعالیت های اقتصادی است و برای بیستمین ماه متوالی کاهش نشان می دهد.

اس اند پی گلوبال نوشت: کل تولید کارخانه ها در منطقه یورو در ماه گذشته کاهش بیشتری داشت و نرخ انقباض نسبت به ژانویه تا حد زیادی بدون تغییر بود. با این وجود، تولیدکنندگان در منطقه یورو توانستند سفارشات خود را تا زمانی که به موقع تکمیل شوند، انجام دهند.

سیروس د لا روبیا، اقتصاددان ارشد بانک تجاری هامبورگ، درباره این داده ها گفت: «رکود صنعتی یک ساله منطقه یورو هنوز به پایان نرسیده است.» تولید دوباره با همان سرعت ماه قبل کاهش یافت که عمدتاً به دلیل آلمان و کشورهای سنگین وزن بود. فرانسه.

بر این اساس، اقتصاد آلمان در ماه فوریه بدترین وضعیت خود را در چهار ماه گذشته ثبت کرد.

مطالعه جداگانه‌ای که در روزهای اخیر توسط S&P Global منتشر شد نشان می‌دهد که فعالیت‌های تولیدی در آلمان در ماه گذشته به‌طور قابل‌توجهی کمتر از حد انتظار بوده است که نشان‌دهنده کاهش سریع رشد اقتصادی است.

دلا روبیا ادامه داد که کاهش بسیار اندک قیمت کالاها در منطقه یورو در ماه گذشته احتمالاً به طور کامل به دلیل تنش در دریای سرخ نیست، بلکه به دلیل افزایش اخیر قیمت برخی از کالاها مانند نفت است.

این کارشناس اقتصادی در پایان گفت: روند اساسی کاهش تقاضا که محرک اصلی تحویل سریعتر (کالا) است، ادامه دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا