اخبار بورس

کاهش قیمت نفت در بحبوحه عدم اطمینان اوپک

به گزارش افق میهن؛

به دلیل تاخیر و به تعویق افتادن نشست اوپک پلاس از ۲۶ تا ۳۰ نوامبر، قیمت نفت خام برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت. به دلیل عدم توافق بر سر کاهش تولید برنامه ریزی شده، این پیش بینی کاهش تولید مبهم شده است.

چیزی را گزارش کنید افق میهن به گزارش سرمایه گذاری؛ قیمت نفت در معاملات آسیایی روز دوشنبه به دلیل عدم اطمینان نسبت به کاهش بیشتر تولید توسط اوپک پلاس پس از به تعویق افتادن نشست این هفته کاهش یافت، اگرچه انتظارات از نتایج کلیدی اقتصادی نیز معامله گران این بخش را نگران کرد.

(اصطلاح «قطع تولید» به کاهش تولید یا کاهش تولید اطلاق می شود. در حوزه نفت و انرژی این واژه به تصمیم برای کاهش حجم تولید نفت یک کشور یا گروهی از کشورها اطلاق می شود. این اقدام معمولاً با هدف جبران بازار (قیمت ها کنترل شده یا به تغییرات عرضه و تقاضا پاسخ می دهند. اوپک و گروه های مشابه مانند اوپک پلاس اغلب برای مدیریت بازار نفت اقداماتی را برای کاهش تولید انجام می دهند).

به دلیل تاخیر و به تعویق افتادن نشست اوپک پلاس از ۲۶ تا ۳۰ نوامبر، قیمت نفت خام برای پنجمین هفته متوالی کاهش یافت. به دلیل عدم توافق بر سر کاهش تولید برنامه ریزی شده، این پیش بینی کاهش تولید مبهم شده است.
معاملات آتی نفت برنت در اواخر ژانویه ۰.۳ درصد کاهش یافت و به ۸۰.۳۲ دلار در هر بشکه رسید و معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت با ۰.۴ درصد کاهش به ۷۵.۲۶ دلار در هر بشکه در اواخر ژانویه رسید. بشکه معامله می شود.

انتظارات برای عربستان سعودی و روسیه به عنوان دو تولیدکننده بزرگ اوپک پلاس؛ هدف گسترش و تعمیق کاهش تولید فعلی است. شایان ذکر است که این دو کشور نقش اصلی را در کاهش عرضه اوپک پلاس در سال جاری داشتند، اما تولید در سایر کشورهای عضو اوپک پلاس در ماه‌های اخیر افزایش یافته است. گزارش‌های رویترز همچنین حاکی از آن است که برخی از کشورهای آفریقایی در حال برنامه‌ریزی برای افزایش تولید در نشست آتی هستند، اگرچه این امر با برنامه‌های عربستان سعودی و روسیه، رهبران اوپک پلاس در تضاد است.

افزایش تولید توسط برخی از اعضای اوپک پلاس، همراه با رکورد تولید ایالات متحده و افزایش ذخایر نفت چین، بازارهای نفت را در سال جاری محدود نگه داشته است، اما انتظار می‌رود این وضعیت در سال ۲۰۲۴ رخ دهد زیرا تولید عربستان سعودی و روسیه کاهش می‌یابد و تولید نفت کاهش می‌یابد. محدود شود. بیایید نگاهی به پیشنهاد بیندازیم.

با وجود کاهش عرضه در سال آینده، برخی اطلاعات به احتمال کاهش تقاضا در منطقه یورو اشاره می کند. داده های اقتصاد کلان این هفته، با تورم منطقه یورو در روز پنجشنبه آغاز می شود. این اتحادیه در سه ماهه سوم سال از نظر فنی در رکود بود که به نگرانی از کاهش تقاضای نفت دامن زد. از سوی دیگر، با شروع فصل زمستان و کاهش سفر، انتظار می رود تقاضای نفت در آمریکا کاهش یابد.

بر اساس داده های شاخص مدیریت خرید چین (PMI) در روز پنجشنبه؛ انتظار می‌رود شاخص‌های بیشتری در مورد فعالیت‌های تجاری بزرگترین واردکننده نفت جهان، چین، ارائه شود. فعالیت‌های اقتصادی در این کشور در ماه‌های اخیر عمدتاً کند و ضعیف بوده است، که همراه با افزایش ناگهانی ذخایر نفت، می‌تواند تقاضای نفت چین را کاهش دهد.

پایان مقاله

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا