ارزهای دیجیتال

کاهش 11 درصدی تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت کوین در جهان

به گزارش افق میهن، تعداد دستگاه های خودپرداز بیت کوین نصب شده در سراسر جهان برای اولین بار در یک دهه اخیر کاهش یافته است. Coin ATM Radar گزارش داده است که تعداد دستگاه های خودپرداز در ابتدای سال گذشته ۳۷۸۲۷ دستگاه بوده و در ابتدای سال جاری به ۳۳۶۲۲ دستگاه کاهش یافته است.

این کاهش در ایالات متحده نیز مشاهده شد، جایی که ۸۲٪ از تمام دستگاه های خودپرداز بیت کوین در سراسر جهان واقع شده اند. زیرا از ۳۲۶۷۲ واحد در سال ۲۰۲۳ به ۲۷۶۲۱ واحد در پایان سال کاهش یافت. طبق داده‌های Coin ATM Radar، این اولین باری است که ایالات متحده شاهد کاهش نصب‌های خودپرداز بیت‌کوین نسبت به سال گذشته است.

روند دیگری در اتحادیه اروپا

البته این روند در همه مناطق یکسان نبود. تعداد دستگاه های خودپرداز بیت کوین در اتحادیه اروپا (EU) با ۱۰ افزایش به ۱۵۴۸ دستگاه رسید، در حالی که تعداد دستگاه های خودپرداز در کانادا، استرالیا، اسپانیا و لهستان نیز اندکی افزایش یافت. با این حال، کاهش قابل توجهی در تعداد دستگاه های نصب شده در سوئیس وجود داشت.

البته برخی از مناطق دیگر نیز با کمک دستگاه های خودپرداز بیت کوین شاهد افزایش پذیرش بیت کوین هستند. به عنوان مثال، کاربران بیت کوین در آرژانتین و السالوادور به دستگاه های خودپرداز بیت کوین که در شبکه لایتنینگ فعال هستند دسترسی دارند.

وضعیت در سال ۲۰۲۲ متفاوت بود. بر اساس داده‌های Coin ATM Radar، رکورد تعداد دستگاه‌های خودپرداز بیت‌کوین در سراسر جهان در آگوست همان سال با ۳۹۳۷۶ دستگاه شکسته شد.

بزرگترین اپراتور خودپرداز بیت کوین کیست؟

طبق داده‌های Coin ATM Radar، این شرکت حدود ۶۳۱۱ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین را اداره می‌کند که بسیار بیشتر از ۳۸۸۰ دستگاه خودپرداز بیت‌کوین است که توسط CoinFlip، دومین اپراتور بزرگ صنعت، اداره می‌شود.

از نظر تولید دستگاه، جنرال بایت با تولید ۱۰۸۴۴ دستگاه، ۳۲.۳ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص داد.

آینده دستگاه های خودپرداز بیت کوین

آینده دستگاه های خودپرداز بیت کوین نامشخص است. با این حال، برخی از کارشناسان بر این باورند که کاهش نصب آنها موقتی است و با بهبود بازار ارزهای دیجیتال، تعداد این دستگاه ها دوباره افزایش می یابد. در مقابل، دیگران بر این باورند که افزایش برنامه های غیرمتمرکز (DeFi) تقاضا برای دستگاه های خودپرداز بیت کوین را کاهش می دهد.

تنها زمان نشان می دهد که آینده دستگاه های خودپرداز بیت کوین چه خواهد بود. با این حال، به گفته برخی از فعالان این صنعت، کاهش اخیر تعداد نصب دستگاه ها نشانه ای از چالش های موجود در صنعت ارزهای دیجیتال است.









دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا