اقتصاد جهان

کاهش 41 درصدی درآمد صادرکنندگان نفت و گاز روسیه

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، بانک مرکزی روسیه روز پنجشنبه به نقل از قیمت نفت اعلام کرد که مجموع درآمدهای بزرگترین صادرکنندگان نفت و گاز این کشور در ۹ ماهه امسال نسبت به مدت مشابه ۴۱ درصد کاهش داشته است. در سال گذشته که دلیل آن کاهش قیمت نفت و کاهش صادرات است.
بانک مرکزی روسیه روز پنجشنبه در گزارشی درباره ثبات مالی این کشور گفت: تولید و صادرات نفت و گاز از ابتدای سال جاری کاهش یافته است. ماهیت نقل و انتقالات نیز منجر به افزایش زمان دریافت هزینه این صادرات شده است.
بانک مرکزی روسیه اعلام کرد که روند دور شدن از دلار آمریکا و سایر ارزهای “سمی” در حواله های بین المللی ادامه دارد.

گزارش این بانک حاکی از آن است که دور شدن از دلار آمریکا بر عرضه و تقاضای ارز در بازار داخلی تاثیر گذاشته است.
سهم یوان چین در پرداخت صادرات نفت و گاز روسیه در ۹ ماهه نخست سال جاری از ۱۳ درصد در ژانویه به ۳۵ درصد در سپتامبر افزایش یافت. بانک مرکزی اعلام کرد که سهم صادرات به روبل روسیه بسیار بالا بوده و در ماه سپتامبر به ۳۹ درصد رسیده است.
تولید گاز طبیعی روسیه در ژانویه تا سپتامبر ۱۱.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافت که نشان دهنده کاهش صادرات گاز این کشور به اتحادیه اروپا است.
بر اساس گزارش بانک مرکزی روسیه، تحریم‌های اتحادیه اروپا بر نفت و سوخت این کشور باعث شده است که صادرات نفت روسیه از طریق شرکت خدمات نفتی Transneft در ۹ ماه اول سال ۲۰۲۳ به میزان ۸ درصد کاهش یابد.
در همین مدت، قیمت نفت خام روسیه ۲۶ درصد نسبت به ۹ ماه اول سال ۲۰۲۲ کاهش یافت.
با وجود فشار بر شرکت های روسی به دلیل کاهش قیمت ها و کاهش صادرات، دولت این کشور اعلام کرد که درآمدهایش از صادرات نفت و گاز ثابت است.
انتهای پیام/۷۲

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا