اخبار اقتصاد ایران

کاهش20 درصدی تقاضای قالیشویی +نرخ‌ مصوب قالیشویی‌ها :: افق میهن

به گزارش افق میهن، حجت محمدی با بیان اینکه تقاضا برای قالیشویی نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است، گفت: حتی کسانی که درخواست قالیشویی دارند، فرش کمتری برای شست و شو می دهند. دلیل کاهش تقاضا به وضعیت معیشتی و اقتصادی مردم مربوط می شود.

همچنین به گفته وی، در اواسط سال جاری نرخ قالیشویی نسبت به سال قبل ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش داشته که اخیراً این نرخ ها اعلام شده است. دلیل افزایش نرخ قالیشویی تورم و افزایش هزینه مواد مورد نیاز برای شستشو است.

محمدی در پایان با بیان اینکه خشکشویی های آنلاین همچنان ملزم به اخذ مجوز از اتحادیه صنف قالیشویی نیستند و تنها از اتحادیه مشاغل مجازی مجوز دریافت می کنند که مورد انتقاد اتحادیه است، تصریح کرد: این موضوع مورد انتقاد اتحادیه است. ما نرسیدیم توصیه ما این است که در صورت تمایل افراد به استفاده از خدمات قالیشویی از مجوز و معتبر بودن واحد در سایت اتحادیه اطمینان حاصل کنند و در صورت وجود مشکل از نظر قیمت، آسیب و … شکایت کنند. در مورد واحد معیوب در بخش شکایت اما اگر واحدی مجوز اتحادیه را نداشته باشد امکان شکایت و پیگیری وجود ندارد.

وی همچنین به شهروندان هشدار داد فریب تخفیف های ۵۰ درصدی را نخورند زیرا این بحث های تبلیغاتی معمولا با هدف سوء استفاده انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا