اخبار اقتصاد ایران

کاوان الکتریک تولید کننده انواع ساخت تابلو برق

تابلو برق کاوان الکتریک در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان، نساجی و … مورد استفاده قرار می گیرد و این شرکت با ارائه خدمات مشاوره ای، طراحی، ساخت تابلوهای صنعتی، مشتریان خود را در انتخاب و استفاده از بهترین راهکارها برای نیازهای خود یاری می رساند. نصب و راه اندازی تابلوهای برق

کاوان الکتریک به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه تولید انواع تابلوهای برق با سابقه ای درخشان در ارائه خدمات به مشتریان خود شناخته می شود. این شرکت با بهره گیری از دانش فنی روز دنیا و با استفاده از مواد اولیه و تجهیزات مرغوب، انواع تابلوهای فشار ضعیف، فشار متوسط ​​و فشار قوی را تولید می کند.

تابلو برق کاوان الکتریک در صنایع مختلف از جمله نفت و گاز، پتروشیمی، فولاد، سیمان، نساجی و … استفاده می شود.این شرکت ارائه دهنده مشاوره، طراحی، تولید تابلو برق صنعتینصب و راه اندازی تابلو برق به مشتریان خود کمک می کند تا بهترین راه حل ها را برای نیاز خود انتخاب و استفاده کنند.

کاوان الکتریک با تعهد به کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش مناسب رضایت مشتریان خود را جلب کرده است. این شرکت همواره در تلاش است تا با ارتقای سطح دانش فنی و تخصصی خود بهترین محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

تابلو برق چیست و چه اجزایی دارد؟

تابلو برق محفظه ای فلزی یا غیرفلزی است که تجهیزات الکتریکی مانند فیوز، شینه، رله، تایمر، کنتاکتور، کلید، ترانسفورماتور، سیم و کابل و غیره را در خود جای می دهد. کنترل و حفاظت تجهیزات و سیم کشی در برابر عوامل محیطی و خطرات احتمالی مانند اتصال کوتاه و اضافه بار.

اجزای اصلی تابلو برق:

  1. کنتاکتور: برای کلید زدن در مدار استفاده می شود.
  2. سوئیچ برقی: برای قطع و وصل دستی جریان استفاده می شود.
  3. مجرا کابل: برای محافظت از سیم کشی تجهیزات داخل پنل استفاده می شود.
  4. کلید حرارتی: وظیفه محافظت از موتورهای الکتریکی در برابر عدم تعادل فاز، اضافه بار و … را دارد.
  5. تایمر: وظیفه برنامه ریزی و مدیریت زمان برای ارسال سیگنال در زمان های مناسب را دارد. برای کنترل و نظارت بر فرآیندهای مختلف در سیستم های صنعتی و ساختمانی استفاده می شود.
  6. کلید مینیاتور: عملکرد این کلید مانند فیوز قطع برق در صورت اتصال کوتاه و اضافه بار می باشد. اما کلید مینیاتوری پس از قطع برق نمی سوزد و به سیستم باز می گردد.
  7. لامپ علامت: چراغ ها یا چراغ هایی وجود دارند که نشان می دهند قسمت های مختلف برد خاموش یا روشن هستند. آنها اطلاعاتی را در مورد وضعیت قسمت های مختلف سیستم به اپراتور تابلو می دهند.
  8. فیوز: عملکرد محافظت از مدار در برابر اضافه بار و اتصال کوتاه را دارد. با افزایش جریان در مدار، فیوز می سوزد و جریان الکتریکی را قطع می کند. این کار از آسیب دیدن بقیه تجهیزات جلوگیری می کند.
  9. دو فلزی: در صورت افزایش دما وظیفه قطع جریان برق را بر عهده دارد. وقتی دما خیلی بالا می رود، بی متال جریان را قطع می کند. بی متال ها موتورهای ۳ فاز را از گرم شدن بیش از حد محافظت می کنند.
  10. کلید نشت جاری (فرماندار زندگی): عملکرد آن محافظت از مردم در برابر برق گرفتگی یا برق گرفتگی است. بلافاصله پس از ایجاد نشتی در جریان، کلید ایمنی وارد عمل شده و مدار را قطع می کند. به این ترتیب از آسیب دیدن مدار جلوگیری می کند.
  11. PLC: یک سیستم کنترلی است که وظیفه کنترل و نظارت بر سیستم را دارد. این سیستم پیشرفته قابل برنامه ریزی است و شرایط عملکرد تجهیزات را بررسی می کند. این سیستم طبق برنامه نسبت به قطع و وصل دستگاه واکنش مناسبی نشان می دهد.

انواع تابلو برق صنعتی از نظر ولتاژ

تابلوهای برق از نظر ولتاژ به سه دسته کلی تقسیم می شوند:

  1. پانل برقسلام با جاری پایین (LV)

این پنل ها حداکثر جریان یک کیلووات را پشتیبانی می کنند. وظیفه آنها محافظت از سیستم های جریان کم است. آنها شامل سوئیچینگ، کنترل، نشانگر، تنظیم کننده و تجهیزات اندازه گیری هستند. آنها در برد توزیع LV، استارت موتور، مرکز کنترل موتور، کوپلر اتوبوس و منبع تغذیه مصرف کننده استفاده می شوند. آنها به دو نوع ثابت و کشویی تقسیم می شوند.

  1. پانل برقسلام با جاری متوسط (MV)

این پنل ها جریانی بین ۱ تا ۳۶ کیلو وات را پشتیبانی می کنند. دارای پوشش فلزی داخلی یا خارجی هستند. آنها از روغن، SF6 یا خلاء به عنوان رسانه استفاده می کنند. آنها شامل دستگاه های اندازه گیری، رله ها، شینه ها، ترانسفورماتورهای جریان و ولتاژ و کنتاکتورهای فشار متوسط ​​هستند. آنها باید قادر به تغییر جریان های خازنی و القایی باشند. در صورت اتصال کوتاه مدار را قطع می کنند. در دو نوع ثابت و کشویی تولید می شوند. کاربرد اصلی آنها در پست های برق است.

  1. پانل برقسلام با جاری بالا (HV)

آنها برای سیستم های الکتریکی با بیش از ۳۶ کیلو وات نصب می شوند. آنها دارای یک قطع کننده مدار ولتاژ بالا با سطح بالایی از امنیت و قابلیت اطمینان هستند. در مدارهای با ولتاژ بالا امنیت به دلیل احتمال بیشتر اتصالات کوتاه از اهمیت بالایی برخوردار است.

انواع تابلو برق با توجه به نوع قرارگیری در محل

  • پانل برق یک دیوار: به دو دسته توکار (نصب داخل دیوار) و روکار (نصب روی سطح دیوار) تقسیم می شود.
  • تابلو برق ایستاده: از دسته پانل های ثابت و ایستاده می باشد. نیازی نیست آن را به جای دیگری پیچ کنید یا به دیوار یا قفسه تکیه دهید.
  • پانل برق پاپایا یا تاقچه آه تو: از دسته پانل های ثابت هستند. تقسیم بندی آنها به گونه ای است که هر یک از تجهیزات اعم از اتاق های کنترل و مخابرات و … بر روی آنها نصب می شود.
  • پانل برق چند تا منظور من این است که: به دسته پانل های ثابت تعلق دارد. مانند تخته های ایستاده معمولی، نیازی به مهار توسط دستگاه دیگری ندارد. می تواند تجهیزات الکتریکی و غیره را در خود جای دهد.
  • تابلو برق PLC
  • پانل برق تاب خوردن: از انواع تابلوهای رک می باشد و در دسته تابلوهای ثابت نیز قرار می گیرد. مدل گران قیمتی است. درب شیشه ای متحرک آن امکان دسترسی به تجهیزات را از پشت پنل فراهم می کند.
  • پانل برق مدولار: نوع پیشرفته تخته های ایستاده (Fix) می باشد. ورق های فلزی قسمت تامین کننده منبع تغذیه (فیدر) را از فیدر بالا و پایین جدا می کند. برای دسترسی به سر کابل دو راه وجود دارد: دسترسی از جلو و دسترسی از پشت.

نتیجه:

سوئیچ‌بوردها محفظه‌های فلزی یا غیرفلزی هستند که تجهیزات الکتریکی را در خود جای می‌دهند و برای توزیع و انتقال ایمن انرژی الکتریکی، کنترل و محافظت از تجهیزات و سیم‌کشی در برابر عوامل محیطی و خطرات احتمالی استفاده می‌شوند. انتخاب نوع تابلو برق به عوامل مختلفی از جمله نوع ولتاژ، محل نصب، نوع محل و نیاز مشتری بستگی دارد.

کاوان الکتریک با تعهد به کیفیت و ارائه خدمات پس از فروش خوب رضایت مشتریان خود را جلب کرده است. کاوان الکتریک با تلاش برای ارتقای سطح دانش فنی و تخصصی خود همواره در تلاش است تا بهترین محصولات و خدمات را به مشتریان خود ارائه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا