اخبار اقتصاد ایران

کشف کالای قاچاق و زمین‌گیر شدن ۱۶ دستگاه خودرو شوتی در گیلان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح ملی مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در استان خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۱۸ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف شد. کالا کشف و ۱۶ خودروی تیراندازی متوقف شد.

افق میهن، سرهنگ “محمد خوش خلکات” پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را عامل اخلال در نظام اقتصادی کشور دانست و اظهار داشت: فعالیت های غیرقانونی اقتصادی موجب اختلال در عرضه محصولات داخلی می شود. ، تعطیلی کارخانه ها و افزایش بیکاری خواهد بود.
وی در ادامه گفت: طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیان توسط پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان به مدت ۴ روز اجرا شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان افزود: در این راستا با انجام اقدامات پلیسی، یک دستگاه موتورسیکلت بالای ۲۵۰ سی سی، ۲۹۴ هزار و ۴۹۳ قطعه مواد محترقه، ۵۶ تن ماسه، ۱۲ تن چوب جنگلی، یک هزار و ۸۱۸ قوطی نوشابه انرژی زا. ، ۹۷۶ قلم مواد غذایی، ۱۵۰ کیلوگرم گوشت قرمز، ۳۵۱ پاکت سیگار خارجی قاچاق کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۸ میلیارد و ۶۷۲ میلیون ریال برآورد کردند، از توقیف ۱۶ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق خبر داد و اظهار داشت: در این رابطه ۸۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده. ، در اختیار مراجع هستند. قضایی قرار گرفتند.
سرهنگ خوش خلق در پایان به راه اندازی سامانه خبری ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی برای دریافت اخبار و اطلاعات از مردم اشاره و خاطرنشان کرد: برای رفع موانع از سر راه تولید و حمایت از آن، مبارزه با قاچاق کالا. کالا و ارز، برخورد قهرآمیز با جرایم اقتصادی و دائماً در دستور کار پلیس قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا