اقتصاد جهان

کشورهای عضو بریکس 45 تریلیون دلار ثروت برای سرمایه گذاری دارند

به گزارش خبرگزاری افق میهن به نقل از راشاتودی، شرکت انگلیسی «هنلی اند شرکا» در گزارشی اعلام کرد که مجموع دارایی های قابل سرمایه گذاری کشورهای عضو بریکس در حال حاضر بالغ بر ۴۵ تریلیون دلار است.

گروه بریکس که قبلاً متشکل از اقتصادهای نوظهور مانند برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی بود، پس از ورود ایران، عربستان سعودی، اتیوپی، مصر و امارات متحده عربی در ژانویه سال جاری، توسعه گسترده‌ای را تجربه کرد.

بر اساس این گزارش، این ۱۰ کشور در حال حاضر خانه ۱.۶ میلیون نفر با دارایی های قابل سرمایه گذاری بیش از یک میلیون دلار هستند که شامل بیش از ۴۷۰۰ نفر با بیش از ۱۰۰ میلیون دلار و بیش از ۵۰۰ میلیاردر است. پیش بینی می شود تعداد میلیونرها در ۱۰ سال آینده ۸۵ درصد افزایش یابد.

این بلوک در حال حاضر ۴۵ درصد از جمعیت جهان و ۳۶ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد، در حالی که سهم G7 30 درصد است که اکنون کشورهای بریکس از آن پیشی گرفته اند.

یورگ استفن، مدیرعامل شرکت Henley & Partners در این گزارش گفت: عضویت کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا (در برجام) تنها یک بازنگری سیاسی نیست، بلکه به رسمیت شناختن وضعیت اقتصادی رو به رشد آنهاست.

وی افزود: این منطقه که از نظر تاریخی به دلیل داشتن منابع انرژی بسیار حائز اهمیت است، اکنون نقش اقتصادی متنوع تری ایفا می کند.

استفان در ادامه تاکید کرد که حضور رو به رشد کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا در منطقه بریکس زمینه را برای حضور سرمایه گذاران جهانی فراتر از این منطقه فراهم می کند و “دسترسی به بازارهای مصرفی در حال رشد سریع، جغرافیای استراتژیک و موقعیت منحصر به فرد را فراهم می کند”. محیط های فرهنگی و تجاری

این گزارش همچنین نشان می دهد که چین در حال حاضر با ۸۶۲۴۰۰ میلیونر بیشترین تعداد میلیونرها را در این بلوک دارد در حالی که هند با ۳۲۶۴۰۰ میلیونر در رتبه دوم قرار دارد.

پیش بینی می شود که این دو کشور در دهه آینده بیشترین رشد میلیونرها را به ترتیب با ۸۵ و ۱۱۰ درصد تجربه کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا