فناوری

کولاک برف در این مناطق / کاهش ۸ درجه‌ای دما در نیمه شرقی کشور

صادق ضیائیان در گفت و گو با خبرنگار میهن تجارت با اشاره به آخرین وضعیت جوی کشور اظهار کرد: امروز در استان های اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و برخی از مناطق استان های غرب و شرق. آذربایجان، کردستان، کرمانشاه، زنجان. ، هامدان. ، مرکزی، قزوین. ، البرز، قم، تهران، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی، بارش باران و برف، وزش باد شدید در برخی مناطق و کولاک در مناطق کوهستانی پیش بینی می شود.

وی افزود: در این روز بیشترین بارندگی در استان های اردبیل و سواحل خزر و فردا در مناطق رضوی، خراسان جنوبی و کرمان خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران مخاطرات جوی تصریح کرد: روزهای دوشنبه و سه شنبه در اکثر مناطق کشور جوی آرام و پایدار و در روز چهارشنبه در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر و استان ها بارش باران پیش بینی می شود. . واقع در دامنه جنوبی البرز غربی. و برف پیش بینی می شود.

ضیائیان ادامه داد: امروز در برخی مناطق جنوب شرق، کمربند شرقی و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز، فردا در برخی مناطق در شرق و جنوب شرق و روز چهارشنبه در برخی مناطق در غرب، شمال شرق، شرق قرار دارند. و استان ها واقع در دامنه های زاگرس مرکزی. در برخی ساعات وزش باد شدید تا شدید در مناطق مستعد خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود.

وی گفت: فردا دمای هوای نیمه شرقی کشور بین پنج تا هشت درجه کاهش می یابد و در روزهای دوشنبه و سه شنبه دمای هوای نیمه شرقی بین پنج تا هشت درجه افزایش می یابد و امروز خلیج فارس تنگه هرمز و دریای خزر و امروز دوشنبه خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش بینی و مدیریت بحران خطرات جوی خاطرنشان کرد: وضعیت جوی استان اصفهان در بعدازظهر صاف تا نیمه ابری، افزایش ابر و وزش باد شدید حداکثر ۱۸ درجه و حداقل ۱- درجه است. درجه سانتیگراد و در روز یکشنبه هوا صاف تا کمی ابری است. گاهی اوقات وزش باد با حداکثر ۱۵ و حداقل یک درجه سانتیگراد پیش بینی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا