ورزشی

کی‌روش از قطر هم اخراج شد/ عکس

فدراسیون فوتبال قطر رسما برکناری کارلوس کی روش از هدایت تیم ملی را اعلام کرد.

فدراسیون فوتبال قطر در پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق) نوشت:

با تشکر و قدردانی از کارلوس کی روش برای مدتی که تمرینات تیم ملی کشورمان را زیر نظر داشت. برای شما در آینده شغلی آرزوی موفقیت داریم.

مربی پرتغالی بهمن او سال گذشته پس از پایان قراردادش با ایران، قراردادی ۴ ساله با تیم ملی قطر امضا کرد، اما نتایج ۱۰ ماه اخیر انابیس آنطور که مدافع عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا انتظار داشت، نبود.

کی روش در ۱۱ بازی هدایت قطر را برعهده داشت و با این تیم ۴ برد، ۳ تساوی و ۴ شکست به دست آورد. شکست سنگین مقابل تیم های مطرح آسیایی مانند شکست ۴ بر صفر مقابل ایران در تورنمنت فیفادی ماه اکتبر در اردن، قطری ها را عمیقاً ناامید کرد.

در نهایت قطری ها یک ماه مانده به شروع جام ملت ها با کی روش در حالی که سه سال از قرارداد او باقی مانده بود، کار خود را متوقف کردند. از مارکز لوپز، سرمربی سابق اسپانیول که از سال ۲۰۱۸ هدایت الوکره را برعهده داشت، به عنوان جانشین احتمالی کی روش یاد می شود.

کی روش پیش از هدایت قطر، در دومین دوره حضورش روی نیمکت ایران، هدایت تیم کشورمان را در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برعهده داشت و با ۲ شکست و یک برد به کار خود و ایران در این رویداد بزرگ پایان داد. همین نتایج باعث شد تا قرارداد کوتاه مدت او با ایران تمدید نشود.

او قبل از بازگشت مجدد به ایران در تابستان سال گذشته با کسب نتایج ضعیف در تیم ملی مصر و سپس در کلمبیا طعم اخراج را چشیده بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا