فناوری

گوگل قابلیت‌های جدیدی برای مقابله با سرقت گوشی‌های اندرویدی معرفی کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

گوگل با انتشار دومین نسخه بتا اندروید ۱۵ مجموعه ای از ویژگی های امنیتی جدید را معرفی کرد که می تواند در هنگام سرقت گوشی بسیار مفید باشد و میزان آسیب را کاهش دهد. یکی از این ویژگی های جذاب جدید «قفل تشخیص سرقت» نام دارد. با استفاده از این قابلیت، گوگل با استفاده از هوش مصنوعی و شتاب سنج گوشی مشخص می کند که آیا شخصی گوشی شما را از شما دزدیده و به سرعت فرار می کند. در صورت شناسایی سرقت، صفحه گوشی شما قفل خواهد شد.

به گفته گوگل، اگرچه ویژگی های امنیتی جدید با اندروید ۱۵ در اواخر سال ۲۰۲۴ منتشر خواهد شد، اما در آینده، کاربرانی که نسخه های قدیمی اندروید را دارند، با به روز رسانی های جدید سرویس گوگل پلی به این ویژگی ها دسترسی خواهند داشت.

ویژگی های جدید اندروید برای امنیت بیشتر هنگام سرقت گوشی

گوگل علاوه بر قفل تشخیص سرقت، روش جدیدی را برای قفل کردن صفحه گوشی از راه دور معرفی کرد. با مراجعه به android.com/lock، می توانید شماره تلفن خود را وارد کرده و به سوالات امنیتی پاسخ دهید تا به صورت خودکار صفحه گوشی خود قفل شود. همچنین اگر دزدی بخواهد برای مدت طولانی گوشی شما را از اینترنت جدا کند، قابلیت Offline Device Lock به صورت خودکار صفحه گوشی را قفل می کند.

در اندروید ۱۵ بخش جدیدی به نام فضاهای خصوصی نیز در دسترس شما خواهد بود که برای وارد کردن آن باید پین دیگری وارد کنید. در این قسمت می توانید اطلاعات حساس و اپلیکیشن های خود را قرار دهید. همچنین، اگر دزد گوشی شما را به سختی ریست کند، همچنان به اطلاعات حساب گوگل شما برای راه اندازی مجدد آن نیاز دارد.

برای غیرفعال کردن Find My Device یا تغییر پین یا احراز هویت بیومتریک، دزد همچنان باید رمز عبور شما را وارد کند. اگرچه ممکن است سارقان راهی برای باز کردن قفل گوشی شما بیابند، اما با این ویژگی های جدید، روند رمزگشایی و سرقت اطلاعات شما دشوارتر می شود.

در کنفرانس اخیر گوگل اطلاعات زیادی از قابلیت های اندروید ۱۵ اعلام نشد اما انتظار می رود اخبار بیشتری از قابلیت های جدید اندروید مانند قفل تشخیص سرقت بشنویم.

منبع: دیجیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا