اقتصاد جهان

یخبندان در اتحادیه اروپا باعث افزایش 4 برابری مصرف گاز شد

به گزارش خبرگزاری افق میهن ، روزنامه ودوموستی روز پنجشنبه گزارش داد که ذخایر اضطراری گاز طبیعی در انبارهای زیرزمینی اروپا رو به کاهش است زیرا یخبندان و سرما مردم اتحادیه اروپا را مجبور به استفاده بیشتر از سوخت و افزایش مصرف انرژی کرده است.

محاسبات این موسسه بر اساس داده های زیرساخت گاز اروپا (GIE) نشان می دهد که اتحادیه اروپا چهار برابر بیشتر از میانگین ماه نوامبر سوخت از ذخایر خود در دسامبر تولید کرده است.

به گفته این شرکت، تا اوایل دسامبر، برداشت خالص گاز از تأسیسات ذخیره‌سازی زیرزمینی گاز اروپا به طور متوسط ​​۵۶۳ میلیون متر مکعب در روز بود، در حالی که طبق این شرکت تنها ۱۵۷ میلیون متر مکعب در روز در ماه نوامبر بود.

ذخایر گاز اتحادیه اروپا در آخرین روزهای دسامبر ۶.۳ درصد کاهش یافت و به ۹۳.۳ درصد از ظرفیت کل رسید.

کاهش ذخایر در حالی رخ می دهد که اتحادیه اروپا گزارش داد که حجم گاز طبیعی در ماه اکتبر به بالاترین حد خود یعنی تقریباً ۹۸ درصد ظرفیت ذخیره سازی رسیده است.

این داده‌ها همچنین نشان داد که تولید انرژی‌های تجدیدپذیر مانند توربین‌های بادی در ماه دسامبر کاهش یافت و حدود ۱۵ درصد از انرژی مورد نیاز بلوک را تامین کرد.

در همین حال، گازپروم روسیه به تامین گاز برای ترانزیت به اروپای غربی و مرکزی از طریق اوکراین از طریق تنها ایستگاه پمپاژ گاز باقیمانده، Sudzha، ادامه می دهد. تا اوایل دسامبر، حدود ۴۲.۴ میلیون متر مکعب در روز حمل و نقل شده بود.

اگرچه ذخایر گاز در اتحادیه اروپا در حال حاضر کافی است، اما تحلیلگران هشدار می دهند که این ممکن است در زمستان تغییر کند.

ناظران صنعت همچنین می گویند که بازار اتحادیه اروپا به شدت تحت تأثیر مصرف گاز در آسیا خواهد بود و انتظار می رود کشورهای آسیای جنوبی به محرک های اصلی تقاضا برای بازار LNG تبدیل شوند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا