فناوری

«یوتیوب» اعلام استفاده از هوش مصنوعی را اجباری کرد

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

العربیه: نگرانی گوگل در حال حاضر بیشتر به سمت افق میهنات ریاست جمهوری آمریکا و چندین افق میهنات دیگر در سراسر جهان است.

یوتیوب که پلتفرم ویدیویی متعلق به شرکت فناوری گوگل است، گفت که کاربران اکنون باید در صورت استفاده از هوش مصنوعی برای تولید تصاویر واقعی، آن را اعلام کنند و این اعلامیه به شکل نواری روی ویدیو ظاهر می شود.

گوگل از نوامبر سال گذشته قوانینی را برای استفاده از هوش مصنوعی تدوین کرده است و این مقررات اخیراً اجرایی شده است. نگرانی گوگل که در حال حاضر بر روی تصاویر واقعی از افراد متمرکز است، بیشتر بر افق میهنات ریاست جمهوری آمریکا و چندین افق میهنات دیگر در سراسر جهان متمرکز است.

به گفته یوتیوب: «از کاربران می‌خواهیم تولید محتوای واقعی را با رسانه‌های تغییر یافته یا مصنوعی، از جمله هوش مصنوعی، افشا کنند. محتوای واقع گرایانه چیزی است که به راحتی می تواند بیننده را در مورد یک شخص، مکان یا رویداد واقعی گمراه کند.

مقررات جدید گوگل، اما، سفت و سخت و قابل تفسیر نیستند. یوتیوب می گوید کاربران مجبور نیستند محتوای دستکاری شده ای را که کاملا غیر واقعی یا متحرک است و دارای جلوه های ویژه است و یا از هوش مصنوعی برای کمک به تولید آن استفاده شده است، افشا کنند.

گوگل نمونه هایی از مواردی را که کاربر را ملزم به افشای استفاده از هوش مصنوعی می کند در مقررات خود فهرست کرده است.

اول، استفاده از چهره واقع گرایانه یک فرد، که به معنای تغییر دیجیتالی محتوا برای جایگزینی چهره یک فرد با چهره فرد دیگر، یا تولید صدای مصنوعی یک فرد برای روایت یک فیلم است.

دوم، تغییر فیلم از رویدادها یا مکان‌های واقعی، مانند این که به نظر برسد یک ساختمان واقعی در حال آتش گرفتن است، یا تغییر یک منظره واقعی به گونه‌ای که حقیقت آن را تحریف کند.

سوم، ایجاد صحنه های واقع گرایانه، مانند نشان دادن تصویری واقع گرایانه از رویدادهای خطرناک تخیلی، مانند حرکت گردباد به سمت شهر، که می تواند مردم را گمراه کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا