ورزشی

یورو ۲۰۲۴؛ یک جام، ۲۴ تیم و ۳۳۱ میلیون یورو پاداش!

هفدهمین دوره یورو در آلمان برگزار می شود. ۱۰ شهر این کشور میزبان بزرگترین فستیوال فوتبال در قاره سبز هستند. ۲۴ تیم حاضر در این رقابت ها ۵۱ بازی در برلین، مونیخ، دورتموند، اشتوتگارت، گلزنکرخن، هامبورگ، فرانکفورت، کلن، لایپزیک و دوسلدورف برگزار خواهند کرد. تیم ها در شش گروه چهار تیمی به رقابت می پردازند و دو تیم اول هر گروه به همراه چهار تیم برتر سوم به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا می کنند. بازی افتتاحیه جمعه شب در آلیانز آرنا مونیخ برگزار می شود. و یک ماه بعد ورزشگاه المپیک برلین میزبان فینال خواهد بود.

انگلیس اولین شانس قهرمانی یورو ۲۰۲۴ است سه شیرها به دنبال کسب اولین جام خود در این رقابت ها هستند. آنها برای رسیدن به آرزوی دیرینه خود چیزی کم ندارند. انگلیس هم در دفاع و هم در حمله مهره های برجسته ای دارد و تنها خط هافبکش به اندازه دو خط دیگر قوی نیست. هری کین، جود بلینگهام، فیل فودن، پالمر، ساکا، کایل واکر، دکلان رایس و ترنت الکساندر آرنولد از جمله ستاره های ارزشمندترین تیم جام هستند. فرانسه شانس دیگری برای قهرمانی است. آبی ها علاوه بر جبران عملکرد بد خود در دوره قبل، می خواهند برای سومین بار قهرمان یورو شوند. این امر با حضور ستاره هایی مانند کیلیان امباپه و آنتوان گریزمان غیرممکن نیست.

اسپانیا، ایتالیا (مدافع قهرمانی)، هلند و پرتغال دیگر تیم هایی هستند که شانس قهرمانی را دارند. هر کدام از آنها بازیکنان توانمندی دارند که می توانند تیم خود را به قهرمانی برسانند. آلمان میزبان شرایط خاصی دارد. هدف یولیان ناگلسمن صعود هر چه بیشتر به قله است و کمتر کسی انتظار قهرمانی آلمانی ها در این تورنمنت را دارد. آلمان با بازگشت تونی کروس به تیم ملی در خط هافبک تقویت شده اما گلزن خوبی ندارد و این موضوع در طول جام حذفی به ضرر میزبان خواهد بود. اولین قدم آلمان صعود از مرحله گروهی است. اسکاتلند، مجارستان و سوئیس با آلمانی ها همگروه هستند.

تمامی تیم های حاضر در یورو ۲۰۲۴ حداقل ۹ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو درآمد خواهند داشت. هر برد در این بازی ها یک میلیون و هر تساوی ۵۰۰ هزار یورو ارزش دارد. صعود به مرحله یک هشتم نهایی یک میلیون و ۵۰۰ هزار، یک چهارم ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار و نیمه نهایی ۴ میلیون یورو است. تیم قهرمان ۸ میلیون یورو و نایب قهرمان ۵ میلیون یورو می گیرند. در مجموع تیم قهرمان در صورت پیروزی در تمامی بازی های مرحله گروهی خود می تواند ۲۸ میلیون و ۲۵۰ هزار یورو درآمد کسب کند. در صورت تساوی یا شکست این رقم کاهش می یابد. یوفا در مجموع ۳۳۱ میلیون یورو بین ۲۴ تیم تقسیم خواهد کرد.

یورو ۲۰۲۴ برای برخی تیم ها و بازیکنان ویژه است. گرجستان برای اولین بار یورو را تجربه می کند. این اتفاق پس از شکست یونان در پلی آف رخ داد و بنابراین گرجی ها از لحظه لحظه حضور در آلمان لذت خواهند برد. این تیم در گروه F با تیم های پرتغال، جمهوری چک و ترکیه رقابت می کند.

لمینه یامال شانس تبدیل شدن به جوان ترین بازیکن تاریخ یورو را دارد. این بازیکن اسپانیایی ۱۶ سال سن دارد و می تواند روز شنبه مقابل کرواسی این رکورد را به ثبت برساند. پپه، مدافع پرتغالی در آستانه تبدیل شدن به مسن ترین بازیکن تاریخ یورو است. در صورت بازی با جمهوری چک ۴۱ سال و ۱۱۳ روز خواهد بود.

۱۸ تیم داوری بازی ها را قضاوت می کنند. همچنین مانند دوره قبل داوری از آمریکای جنوبی در یورو ۲۰۲۴ حضور خواهد داشت که فاکوندو تیو از آرژانتین است.

جمعه شب ساعت ۲۲:۳۰ با حضور “آلبرت” (بازی های عروسکی) و ۷۰ هزار تماشاگر در ورزشگاه آلیانز آرنا، “عشق فوتبال” (بازی های توپ) با سوت کلمن تورپین به چرخش در می آید تا دیدار رسمی یورو ۲۰۲۴ با آلمان و اسکاتلند آغاز شود. .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا