طلا و ارز

یک پیش‌بینی خاص درباره قیمت طلا/ قیمت طلا تا این عدد سقوط می‌کند

به گزارش افق میهن، قیمت هر اونس طلا با افزایش ۰.۰۱ درصدی به دلار و ۵۰ سنت رسید.

طلا در آستانه دومین کاهش هفتگی متوالی قیمت خود است. افزایش غیرمنتظره قیمت مصرف کننده در ایالات متحده باعث ناامیدی معامله گران نسبت به کاهش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا شده است.

قیمت هر اونس طلا ۰.۰۱ درصد افزایش یافت و به ۲۰۰۴ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت طلا در بازار کامکس نیویورک با ۰.۰۳ درصد افزایش به دلار و ۵۰ سنت ۲۰۱۵ رسید.

تحلیلگران معتقدند با توجه به کاهش دارایی های صندوق معاملات طلا، اظهارات سختگیرانه مقامات فدرال رزرو، افزایش شاخص قیمت مصرف کننده در آمریکا و افزایش شاخص دلار، دلیل خاصی برای سرمایه گذاری در طلا وجود ندارد.

اطلاعات اقتصادی آمریکا نشان می دهد که قیمت واردات در این کشور در دو سال اخیر بیشترین افزایش را داشته است و قیمت مصرف کننده اکنون بیش از حد انتظار افزایش یافته است.

پیش بینی می شود قیمت طلا به محدوده ۱۹۷۰ تا ۱۹۶۰ دلار کاهش یابد.

خبر کاهش خرده فروشی در آمریکا قیمت طلا را در روز پنجشنبه حدود ۰.۶ افزایش داد. خرده فروشی ایالات متحده در ژانویه بیشترین کاهش ماهانه خود را از فوریه ۲۰۲۳ تجربه کرد.

رئیس بانک فدرال رزرو آتلانتا روز پنجشنبه گفت که این بانک تمایلی به کاهش نرخ بهره ندارد و ممکن است در سال جاری دو بار نرخ بهره را کاهش دهد.

نشست بعدی فدرال رزرو در ماه آینده برگزار می شود و انتظار می رود مقامات نرخ بهره را بدون تغییر باقی بگذارند. معامله گران امیدوارند اولین کاهش نرخ در ماه ژوئن انجام شود.

در میان سایر فلزات گرانبها، نقره با ۰.۲۸ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۲ سنت رسید. پلاتین با ۰.۳۸ درصد کاهش به ۸۹۷ دلار و ۴۰ سنت معامله شد.








دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا