ترندهای روز

۱۰ بازیگر مشهوری که تاکنون در هیچ نقش منفی بازی نکرده اند؛ از مگ رایان تا جکی چان

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

هر بازیگری که حتی یک بار نقش یک شخصیت منفی را در یک فیلم بازی کرده باشد، به شما خواهد گفت که بسیار سرگرم کننده تر از ایفای نقش های مثبت است. در این شرایط می‌توانید جنبه‌های جدیدی از شخصیت یک فرد را کشف کنید، می‌توانید از سطح شخصیت یک فرد فراتر رفته و با بازی در نقش قهرمان دوست‌داشتنی، عمق شخصیت او را درک کنید. دستی بگیر بازیگران زیادی هستند که به نظر می رسد برای ایفای نقش های منفی یا شخصیت های فوق العاده منفور به دنیا آمده اند و با بازی در این نقش های منفی توانسته اند کارنامه موفقی داشته باشند.

با این حال، ستاره های درجه یک نیز هستند که در نقش های منفی به خوبی جا نمی گیرند. شاید آنها در برخی از نقش های خود به جای شخصیت های ضدقهرمان قدم گذاشته اند، اما هرگز نقش یک شخصیت کاملا بد و منفی را بازی نکرده اند. این فهرست هرگز دستاوردهای این بازیگران را کوچک نمی‌کند، فقط می‌خواهد حقایق جالبی را بیان کند که چگونه این بازیگران هرگز جنبه تاریک دنیای بازیگری را تجربه نکرده‌اند. در ادامه این مطلب قصد داریم ۱۰ بازیگر معروف را به شما معرفی کنیم که تا به حال نقش منفی نداشته اند.

۱۰- مگ رایان

مگ رایان در دهه ۱۹۸۰ به شهرت رسید. یکی از بزرگ‌ترین نقش‌های اوایل کار رایان در فیلم تاپ گان در سال ۱۹۸۶ بود، جایی که او نقش همسر شخصیت آنتونی ادواردز، غاز را بازی کرد. تاپ گان از آن دسته فیلم هایی است که برای بازیگران اصلی خود و حتی بازیگران فرعی مانند سکوی پرتابی برای نقش های بزرگتر است. مگ رایان پس از بازی در این فیلم موفق، دهه ۱۹۹۰ را به عنوان ملکه کمدی های رمانتیک تجربه کرد.

رایان یکی از محبوب ترین بازیگران دهه ۱۹۹۰ بود. او در هر نقشی که بازی می کرد بامزه، باهوش و قابل ارتباط بود. او تطبیق پذیری نادیده گرفته شده خود را در درام هایی مانند شجاعت زیر آتش و وقتی مردی یک زن را دوست دارد به نمایش گذاشت، اما هرگز نقش یک شرور تمام عیار را بازی نکرد. با او در مرحله جدیدی از حرفه اش، اگر به زودی چیز جدیدی را در این راه تجربه کرد، تعجب نکنید.

۹- امیلی بلانت

امیلی بلانت یکی از موفق ترین و بهترین بازیگران زن در حال حاضر در هالیوود است. تطبیق پذیری او در هر زمینه ای، از درام های برنده جایزه اسکار گرفته تا فیلم های ترسناک به کارگردانی همسرش، جان کرازینسکی، و فیلم های علمی تخیلی پرفروش، گویای استعداد اوست. این امر نشان می دهد. او با رزومه ای چشمگیر، هنوز نقش منفی ایفا نکرده است.

همانطور که در بالا ذکر شد، تعداد کمی از بازیگران در این لیست وجود دارند که نقش‌هایشان از مرز ضدقهرمان بودن یا حتی منفی بودن گذشته است، اما هرگز از این مرز عبور نکرده‌اند. بلانت در فیلم The Huntsman: Winter's War نقش یک ضدقهرمان و در فیلم The Devil Wears Prada نقش یک فرد زیرک و بی رحم را بازی می کند، اما هرگز به طور کامل تبدیل به یک شرور نمی شود. اما اینکه او چه زمانی نقش منفی را بازی خواهد کرد، فقط موضوع زمان است، زیرا او در مکانی مانند دنیای سینمایی مارول یا دنیای سینمایی مارول عملکرد خوبی خواهد داشت. دی C توسط جیمز گان در نقش منفی ریبوت خواهد شد.

۸- مایکل سرا

مایکل سرا با Arrested Development به شهرت رسید و در Superbad نقش یکی از دوست‌داشتنی‌ترین بازنده‌های تاریخ را بازی کرد. در نهایت در سال های بعد مدتی به این نقش افتاد و پس از آن تصمیم گرفت این نقش را رها کند تا به دیگر علایق زندگی خود مانند بازی روی صحنه و نشان دادن تطبیق پذیری در نقش های دیگر برود. تکرارها باید فاصله داشته باشند.

سرا با وجود بازگشت در سال‌های اخیر با بازی کوتاه در فیلم پرفروش باربی ۲۰۲۳ و همچنین بازی در کنار امی شومر در سریال کمدی اصلی Hulu Life & Beth، هنوز نتوانسته نقشی نیمه‌منفی داشته باشد. با توجه به تجربیات اخیرش در دنیای بازیگری، شاید به زودی در نقشی شبه منفی و تیره تر از قبل دیده شود. فقط سرا را به عنوان یک قاتل دیوانه در یک تریلر جنایی تاریک تصور کنید! در حالی که او نقش های جدی تری را بازی می کند که هنوز مضامین کمدی دارند، خیلی زود می توان او را در نقش منفی دید.

۷- جنیفر لارنس

چه کسی در ده سال گذشته موفق تر و بهتر از جنیفر لارنس در عرصه بازیگری فعالیت داشته است؟ او یک برنده اسکار، یک شخصیت مردان ایکس است و توانست یکی از بهترین اقتباس های دهه گذشته را با بازی های گرسنگی رهبری کند، و اخیراً با کمدی موفق تابستانی خود بدون احساسات سخت ما را به خنده هیستریک واداشت.

با این حال او قبل از همه این نقش ها هرگز نقش یک شخصیت منفی و شیطانی را بازی نکرده است. در فیلم American Hustle، او نقش همسر مکر و به حاشیه رانده شخصیت کریستین بیل را بازی کرد، نقشی که نامزدی اسکار را برای او به ارمغان آورد. اگر مجبور بودید در این فیلم یک شخصیت شرور را افق میهن کنید (به غیر از همه گانگسترهای داستان)، بدون شک بهترین افق میهن، بازی روزالین روزنفلد از لارنس خواهد بود. اگرچه او در هیچ فیلمی نقش منفی نداشته است، اما می توانید تعاملات درونی این شخصیت را مشاهده کنید که لارنس را به گزینه ای عالی برای ایفای نقش یک شرور تبدیل می کند. لارنس حرفه ای طولانی در پیش دارد و فقط زمان نشان خواهد داد که آیا او بالاخره در نقشی شرور ظاهر می شود یا خیر.

۶- کلینت ایستوود

وقتی به مردان سرسخت روی پرده فکر می کنید، کلینت ایستوود یکی از اولین بازیگرانی است که به ذهنتان خطور می کند. این بازیگر و کارگردان مشهور و موفق، حرفه ای را تجربه کرده است که به دهه ۵۰ برمی گردد. او تعدادی از ماندگارترین و خاص ترین شخصیت های تاریخ سینما را ایفا کرده است و این نقش ها معمولا نقش هایی بوده اند که بر لبه آن احساس می شد.

شخصیت‌های هری کثیف، مرد بی‌نام و والت در گرن تورینو همگی شخصیت‌های سرسخت و پوست کلفتی بودند که از حل مشکلات و درگیری‌ها به روش قدیمی ترسی نداشتند. بسیاری از نقش‌های ایستوود شامل تیراندازی او به سمت کسی بود که می‌خواست به او صدمه بزند، بنابراین طرفداران همیشه او را دوست دارند و به سرنوشت او اهمیت می‌دهند، درست مثل یک قهرمان. دیدن این که ایستوود پس از بازی در نقش قانون شکنان یا پلیس هایی که گاه در اوج هستند، دیوانه کننده است، هنوز در ۷ دهه بازیگری خود نقش یک شرور را بازی نکرده است. داشته است.

۵- گوئینت پالترو

ما مطمئن هستیم که گوئینت پالترو، حتی در بدترین روزهای زندگی، زنی بسیار مهربان و دوست داشتنی است. اما بسیاری از نقش هایی که او بازی کرده را می توان نقش یک زن خود راضی از طبقات بالای جامعه دانست، هرچند که هیچ کدام نقش یک زن غیر دلسوز نبوده است. او در اولین فیلم‌هایش قیافه دختری از خانواده‌ای ثروتمند و فردی را داشت که به سرعت از او متنفر بودید، اما وقتی بیشتر با او آشنا شدید، بسیار باحال و دوست‌داشتنی به نظر می‌رسید.

پالترو اخیراً با انتقاد تماشاگران سینما مواجه شده است، اما روی پرده هرگز از این شخصیت یک زن ثروتمند باکلاس و لوس به نفع خود استفاده نکرده است. او همیشه در فیلم هایش شخصیت های نسبتاً دلسوز را بازی کرده است. پالترو نقش شخصیت مورد علاقه طرفداران را در دنیای سینمایی مارول بازی می‌کند و آسیب‌پذیری کمدی خود را در کمدی‌هایی مانند Shallow Hal نشان می‌دهد، اما Mortdecai نادیده گرفته‌ترین فیلم اوست و شایسته توجه بیشتر است. گرفت

۴- جکی چان

جکی چان به عنوان یکی از بزرگترین ستاره های اکشن و هنرهای رزمی تاریخ سینما جاودانه خواهد شد. او یک بازیگر افسانه ای است که دائماً مرزهای ممکن را در ژانر اکشن جابجا کرده است. چان از فیلم‌های موفق هنگ‌کنگ مانند داستان پلیس و استاد مست گرفته تا نقل مکان او به آمریکا با فرانچایز موفق ساعت شلوغی و ظهر شانگهای، به نمادی از سینمای هنرهای رزمی تبدیل شده است، اما او هرگز نقش یک آدم بد را بازی نکرده است.

تام مردی که بدلکاری های خودش را انجام می دهد، تنها یک بار در زندگی حرفه ای خود به ایفای نقش منفی نزدیک شده است. فیلم حادثه شینجوکو در سال ۲۰۰۹ یکی از تاریک ترین نقش های زندگی حرفه ای چان را دارد. او در این فیلم نقش یک شبه شرور را بازی می کند و شخصیتی دوستدار کودک است که گاهی اوقات به خشونت می پردازد.

چان معمولاً کیفیت بسیار خنده‌دار و باحالی را برای شخصیت‌هایش به ارمغان می‌آورد که قدم گذاشتن در مسیر تاریک سینما را برای او دشوارتر می‌کند. با بالا رفتن سن کمی از جنبه های تاریک خود را نشان داده و شاید در این مسیر به زودی شاهد بازی او در نقش یک گانگستر قدیمی باشیم. در هر صورت، از آنجایی که افراد بد معمولاً در پایان فیلم کشته می شوند، ممکن است از خود بپرسید: آیا چان در سکانس مرگش شیرین کاری های خود را انجام خواهد داد؟

۳- جنیفر آنیستون

جنیفر آنیستون به عنوان یکی از بهترین بازیگران زن که مدام در تلویزیون و سینما رفت و آمد می کند در تاریخ سینما و تلویزیون جاودانه شده است. از Leprechaun تا Friends تا کمدی های رمانتیک بی شمار در اوایل دهه ۲۰۰۰، آنیستون هرگز لحظه ای کسل کننده در کار خود نداشته است و هرگز در نقش منفی ظاهر نشده است.

تصور آنیستون در نقش فردی که قصد دارد از نظر جسمی، روحی یا عاطفی به شخص دیگری آسیب برساند، بسیار دشوار است. اخیرا آنیستون در سریال The Morning Show نقش الکس لوری را بازی کرد. شخصیت او در این سریال به هیچ وجه شخصیتی با روح تاریک نیست، بلکه زنی در دنیای تلویزیون است که پیچیدگی های خاص خودش را دارد.

او همیشه مراقب خود است و در صورت نیاز می تواند بد و خشن باشد. در مجموع، کارنامه او در ۳۰ سال گذشته پر از نقش های دوست داشتنی است و به همین دلیل است که ما او را بسیار دوست داریم.

۲- ساندرا بولاک

ساندرا بولاک بیش از سه دهه فعالیت حرفه ای داشته است و در این مدت هرگز یک بار نقش یک شخصیت شرور را بازی نکرده است. بولاک از کمدی های رمانتیک به فیلم های پرفروش اکشن تبدیل شد و حتی برای بازی در نقش یک مادرخوانده مهربان در فیلم سمت کور برنده جایزه اسکار شد.

با این حال، بولاک گهگاه کمدی‌هایی با احساس خوب به ما می‌دهد، اما در سال‌های اخیر، او را در نقش شخصیت‌های تیره‌تر دیده‌ایم. Birdbox نتفلیکس مانند The Unforgivable که در آن نقش شخصیتی را بازی می‌کند که از زندان آزاد می‌شود و به اصلاح جامعه می‌پردازد، مانند تغییر مسیر برای او احساس می‌شود. بولاک آنقدر دوست داشتنی است که بعید است کسی بتواند او را در یک نقش منفی تصور کند، اما او یک برنده جایزه اسکار است که هرگز طرفدارانش را در هیچ نقشی ناامید نکرده است. اگر روزی او را در نقش یک شرور ترسناک دیدید تعجب نکنید.

۱- آدام سندلر

اگر در حین خواندن این فهرست متوجه روندی شده اید، این است که این لیست پر از بازیگرانی است که پس از مدت ها ایفای نقش های مشابه، بالاخره از آن قالب بیرون آمدند و راه های جدید و متفاوتی را در دنیای بازیگری امتحان کردند. do Adam Sandler قطعا یکی از بازیگرانی است که در سال های اخیر مسیری مشابه را تجربه کرده است. اگرچه این تغییر جهت در سال های اخیر نتیجه داده است، به خصوص با نقش هایی مانند نقش هایی که او را در Uncut Gems دیدیم، او هرگز نقش یک شخصیت منفی کامل را بازی نکرده است.

خیلی ها دوست دارند به نقش او در Uncut Gems و بازی عصبانی و افسرده او در نقش جواهرسازی به نام هوارد رتنر به عنوان نقش منفی اشاره کنند، اما اگر به بازی او در Punch Drunk Love از پل توماس اندرسون برگردید، خواهید دید که سندلر به آن وفادار می ماند. ریشه های کمدی او حتی در نقش های تاریک. او در این فیلم نقش بری ایگان، مردی خجالتی را بازی می کند که گاهی عصبانیت غیرقابل کنترلی از خود نشان می دهد. یک بار دیگر باید بگوییم که سندلر در این فیلم نقش شرور را بازی نمی کند، اما کمی شما را شگفت زده خواهد کرد.

منبع: روزیاتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا