ترندهای روز

۱۰ کار عادی که در برخی کشورهای دنیا ممنوعه و دردسرساز هستند

پایگاه خبری تحلیلی افق میهن (irtahlil.com):

اکثر مردم در سفر به کشورهای دیگر سعی می کنند مودب و محترمانه رفتار کنند. با این حال، تفاوت‌های فرهنگی باعث می‌شود آنچه در یک کشور عادی است، در نقطه‌ای دیگر از جهان توهین‌آمیز تلقی شود. به همین دلیل ممکن است ناخواسته و ناآگاهانه خود را دچار مشکل کنید. این امر مطالعه فرهنگ کشورها را قبل از سفر به آنها ضروری می کند.

در ادامه با چند نمونه از این موارد آشنا می شویم.

10 کار رایج که در برخی از کشورهای دنیا ممنوع و دردسرساز است

۱- نشان دادن کف پا

در بسیاری از نقاط جهان آشکار کردن کف پا اشکالی ندارد، اما در برخی از مناطق شرق آسیا، هند یا خاورمیانه، این کار توهین آمیز تلقی می شود. کف پا پایین ترین و کثیف ترین قسمت بدن محسوب می شود و به همین دلیل نمایش آن را ناپسند می دانند.

۲- بالا بردن انگشت شست

در افغانستان یا حتی یونان یا ایتالیا، اگر کسی انگشت شست خود را بالا بیاورد، این حرکت مانند نشان دادن انگشت وسط تلقی می شود.

۳- مست شوید

در بسیاری از کشورهای جهان، از جمله فرانسه، ایتالیا یا اسپانیا، مست شدن امری بد تلقی می شود. مردم این کشورها از مصرف زیاد مشروبات الکلی تا حد مسمومیت اجتناب می کنند.

۴- داشتن رفتار خالصانه

مردم روسیه در برخورد با غریبه ها محتاط هستند. در روسیه، اگر به یک غریبه فقط برای اینکه صمیمی و صمیمی باشید لبخند بزنید، مردم تصور می کنند که شما مشکل روانی دارید.

۵- لیوان خود را پر کنید

در ژاپن و کره جنوبی، ریختن نوشیدنی در لیوان خود پس از خالی شدن، بدشانسی محسوب می شود و اعتقاد بر این است که باعث بدشانسی می شود. در عوض باید منتظر بمانید تا شخص دیگری لیوان شما را پر کند.

10 کار رایج که در برخی از کشورهای دنیا ممنوع و دردسرساز است

۶- غذا خوردن با دست چپ

در هند، سریلانکا یا بخش‌هایی از خاورمیانه، دست چپ فقط برای کارهای خاصی مانند شستن خود پس از رفتن به دستشویی استفاده می‌شود. به همین دلیل در این کشورها اعتقاد بر این است که نباید از این دست برای غذا خوردن استفاده کرد. استفاده از دست چپ در حین غذا خوردن باعث ایجاد نگاه های شوکه شده از سوی دیگران می شود.

۷- انعام دادن

در آمریکا انعام دادن بسیار جدی است و قوانین خاصی دارد. اگر باید به پیشخدمت ها انعام بدهید، باید بین ۱۵ تا ۲۰ درصد صورتحساب شما باشد. کارکنان هتل انعام ندادن به آنها را توهین آمیز می دانند. این موضوع در مورد رانندگان تاکسی نیز صدق می کند. برعکس، انعام دادن در ژاپن توهین آمیز تلقی می شود.

۸- اشاره با انگشت

در بسیاری از کشورها، اشاره با انگشت، به ویژه اشاره به دیگران، رفتار بسیار بی ادبانه تلقی می شود.

۹- آروغ نزنید

اگر به ژاپن یا کره جنوبی می روید، بی ادبی آروغ زدن را فراموش کنید. در این کشورها آروغ زدن با صدای بلند را راهی برای قدردانی از آشپز و در عین حال خنک کردن غذا می دانند.

۱۰- عکس گرفتن

در بسیاری از کشورهای جهان عکس گرفتن از دیگران اقدامی بسیار توهین آمیز تلقی می شود. در چنین شرایطی، قبل از عکس گرفتن از دیگران، ابتدا باید از آنها بپرسید که آیا می خواهند این کار را انجام دهند یا خیر.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا