فناوری

۱۰ کیلو شمش در نخستین جلسه حراج حضوری فروخته شد

به گزارش میهن تجارت، پس از افزایش قیمت سکه و طلا در روزهای اخیر، بانک مرکزی به منظور کاهش قیمت و کنترل بازار، عرضه شمش طلا در مرکز مبادلات ارزی و طلای ایران را در دستور کار قرار داد. . مقرر شد فروش شمش طلا به صورت حضوری از ساعت ۱۲ امروز (چهارشنبه) در مرکز مبادلات طلا و ارز ایران انجام شود.

به گفته سخنگوی بانک مرکزی، علیرغم مشکلات فنی در سایت صرافی، مزایده به صورت حضوری در صرافی برگزار شد و در اولین حراج امروز، ۱۰ شمش طلا یک کیلویی بر اساس کشفیات مورد معامله قرار گرفت. نرخ ها از فرآیند عرضه و تقاضا

مصطفی قمری وفا گفت: تسویه نقدی و تحویل فیزیکی شمش طلا نیز در پایان جلسه انجام می شود.

عرضه کنندگان شمش طلا در مرکز مبادلات همه مردم اعم از واردکنندگان طلا از طریق تسویه تعهدات ارزی و متقاضیان طلا نیز از تولیدکنندگان صنعت طلا و جواهر و بانک ها هستند و بانک مرکزی نیز به عنوان مجری آن حضور دارد. بازار عرضه و تقاضا سمت.

قیمتی که مبنای مبادله طلا در مرکز مبادلات ایران خواهد بود بر اساس عرضه و تقاضا و مبادله بر اساس قیمت پیشنهادی خریداران و پذیرفته شده توسط فروشندگان خواهد بود. همچنین مزایده ها به مدت نیم ساعت و هر روز پنج حراج نیم ساعته برگزار می شود و هر روز ساعت ۱۷ آگهی عرضه طلای روز بعد منتشر می شود.

منبع:

ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا