ورزشی

۲۰ بازیکن زن فوتبال در استرالیا به دلیل حضور بازیکنان تراجنسیتی از لیگ انصراف دادند

به گفته یک منبع در لیگ فوتبال سیدنی، نگرانی در مورد ایمنی بدنی بازیکنان زن فوتبال در رقابت با ورزشکاران ترنسجندر منجر به کناره گیری حداقل ۲۰ بازیکن از لیگ فوتبال شده است.

باشگاه فوتبال Flying Bets که خود را به عنوان “بزرگترین باشگاه فوتبال زنان دگرباش جنسی و غیر باینری در جهان” معرفی می کند، برای به خدمت گرفتن پنج بازیکن تراجنسیتی با حداقل ۹ بازیکن تراجنسیتی در لیگ بزرگ شمال غربی، تیتر یک خبر بین المللی شده است.

منتقدان می‌گویند تسلط Flying Bets در رقابت‌های چهار هفته‌ای پیش فصل، معروف به جام بریل آیکروید، که پس از یک فصل شکست‌ناپذیر در سال ۲۰۲۳ با اختلاف امتیاز زیادی نسبت به سایر تیم‌ها دنبال می‌شود، نتیجه مستقیم حضور بازیکنان مرد تراجنسیتی است.

به گزارش Redux، رئیس باشگاه فوتبال سنت پاتریک، فرانک پاریسی، گفت: “بحث درباره پیروزی های آسان باشگاه فوتبال Flying Bets در ماه مارس باعث شد تا یک جلسه غیررسمی با سهامداران اتحادیه فوتبال شمال غرب سیدنی برگزار شود.” و نگرانی‌ها در مورد احتمال برنده شدن تیم‌ها در برابر شرط‌بندی‌های پروازی و مسائل امنیتی فیزیکی را برطرف کند.”

سایر باشگاه ها که از تسلط فلاینگ بتس در لیگ نگران بودند، از هیئت فوتبال نیو ساوت ولز خواستند که باشگاه را مجبور کند در لیگ های مختلط بازی کند.

یکی از مسئولان باشگاه به روزنامه دیلی تلگراف گفت: “دختران ما به دنبال لذت بردن از فوتبال هستند و انتظار دارند در مسابقات زنان بازی کنند. آنها برای شرکت در مسابقات مختلط ثبت نام نکرده اند.” دیدن تفاوت عظیم در توانایی بازیکنان و بازیکنان بسیار ناامید کننده است. آنها را فرسوده می کند.”

ورود ورزشکاران تراجنسیتی به ورزش موضوع داغ این روزها است، زیرا سیاستگذاران با چالش ایجاد تعادل بین تاثیر بازیکنان زن در مقابل “حقوق” بازیکنان زن که از نظر بیولوژیکی مرد هستند دست و پنجه نرم می کنند.

موافقان می گویند که افراد تراجنسیتی باید بتوانند با توجه به هویت جنسی مورد نظر خود در مسابقات ورزشی شرکت کنند، اما مخالفان نسبت به عدالت و مزیت رقابتی ابراز نگرانی می کنند.

تاثیر سطح تستوسترون بر عملکرد ورزشی یکی از مواردی است که مورد بحث قرار گرفته است.

تستوسترون بر توده عضلانی، قدرت و استقامت فرد تأثیر می گذارد و مردان تراجنسیتی که تحت هورمون درمانی قرار گرفته اند، هنوز سطح تستوسترون بالاتری نسبت به زنان سیسجنس دارند و از این نظر، مزیت رقابتی در ورزش زنان پیدا می کنند.

طرفداران گنجاندن تراجنسیتی ها می گویند افراد باید بتوانند با توجه به هویت جنسیتی مورد نظر خود در مسابقات شرکت کنند و توجه به سطح هورمون ها ضروری نیست. آنها می گویند که حذف ورزشکاران تراجنسیتی از ورزش زنان تبعیض آمیز است و بر خلاف اصول شمول و برابری است.

تیم ها به دلیل انصراف از بازی جریمه خواهند شد

با وجود استدلال های موافق و مخالف، شواهد حاکی از آسیب شدید بازیکنان زن در بازی مقابل فلاینگ بتس است.

در فایل صوتی جلسه اتحادیه فوتبال شمال غرب سیدنی که در شبکه های اجتماعی به بیرون درز کرده است، فرانک پاریسی به تشریح جزئیات حادثه شکستگی پای یکی از بازیکنان زن در جریان بازی پرداخته است.

آقای پریسی گفت: «یکی دو سال پیش یکی از بازیکنان فلاینگ بتس در جریان بازی پای یکی از بازیکنان ما را شکست. تکل خشنی از پشت انجام داده بود. پای بازیکن ما از دو جا شکسته و دیگر نمی تواند فوتبال بازی کند. این اتفاق نتیجه مستقیم حضور یک بازیکن خشن و قد بلند در بازی بود… حتی کارت قرمز هم نگرفت. همیشه این اتفاق می افتد، اما ما می توانستیم از این اتفاق جلوگیری کنیم.

یکی از بازیکنان ما برای کمک به سمت او شتافت. از درد جیغ می زد. او در آن لحظه سخنان توهین آمیزی به بازیکنان فلایینگ بتس زد که ما هم عذرخواهی کردیم. او همچنین ۸ هفته محروم شد. هیچ اتفاقی برای بازیکن Flying Bets نیفتاد.”

فعال تراجنسیتی و یوتیوبر سابق رایلی دنیس نیز در لیگ نیو ساوت ولز بازی می کرد و در حالی که برای اینتر لاینز در لیگ برتر زنان نیو ساوت ولز بازی می کرد به دلیل زخمی کردن یک بازیکن زن مورد انتقاد قرار گرفت و او را به بیمارستان فرستاد. .

آقای پریسی در این جلسه گفت که ۲۴ زن از تیم باشگاهی خود کناره گیری کرده اند.

“اثر قابل توجهی وجود دارد.”

این مسائل پیچیده نتیجه رویکرد لیگ نیو ساوت ولز و لیگ ملی استرالیا است که به بازیکنان این امکان را می دهد که «بر اساس هویت جنسیتی ترجیحی خود در فوتبال شرکت کنند».

این رویکرد مطابق با دستورالعمل های کمیسیون حقوق بشر استرالیا در مورد شرکت ورزشکاران ترنسجندر در مسابقات است.

متیو گراسیتانو، مدیر اتحادیه فوتبال نورث وست سیدنی در گفتگو با دیلی میل گفت که شنیده است تیمی که تصمیم به بازی در Flying Bets ندارد به دلیل “رفتار تبعیض آمیز” جریمه می شود.

انجمن فوتبال شمال غرب سیدنی در پاسخ به سوال مستقیم یکی از اعضا، به ذینفعان یادآوری کرد که قوانین انضباطی و جریمه اتحادیه در مورد تیم‌هایی که از بازی‌های خود کناره‌گیری می‌کنند اعمال می‌شود و این قوانین سال‌هاست که وجود دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا