فناوری

۴۱ درصد از داوطلبان دوازدهمین دوره افق میهنات مجلس در اصفهان تایید صلاحیت شدند

به گزارش خبرگزاری میهن تجارت و به نقل از کمیته اطلاع رسانی افق میهنات اصفهان، مهدی سلیمانی دبیر ستاد افق میهنات استان اصفهان اظهار داشت: فرآیند بررسی صلاحیت داوطلبان در هیأت های نظارت استانی پس از هماهنگی با مرکز به پایان رسید. هیئت نظارت روز پنجشنبه ۲۳ دی ماه نتایج به بخشداران اعلام شد.

وی با اشاره به آمار بررسی صلاحیت در هیأت های نظارت ادامه داد: در مجموع یک هزار و ۷۶۸ داوطلب در استان اصفهان طی فرصت قانونی به صورت الکترونیکی ثبت نام کرده بودند.
دبیر ستاد افق میهنات استان اصفهان گفت: ۲۱۳ نفر انصراف خود را به فرمانداران حوزه های افق میهناتی اعلام کرده بودند و ۱۷۳ نفر نیز طبق بازرسی های هیئت نظارت شرایط ثبت نام را نداشتند. یعنی مدارکی شامل ۵ سال سابقه کار در بخش های اجرایی، دولتی، دولتی و … ارائه نکرده اند.

سلیمانی افزود: ۱۸۸ نفر با وجود مفاد قانون از این فرصت قانونی برای اعتراض به عدم تایید یا عدم احراز صلاحیت استفاده نکردند.

وی بیان کرد: با تشریح این آمار صلاحیت ۵۷۴ نفر در هیأت های نظارت به سه دلیل (انصراف داوطلب، نداشتن شرایط ثبت نام اولیه و عدم اعتراض به مصوبه هیأت اجرایی) بررسی نشد.

سلیمانی خاطرنشان کرد: اما در مجموع صلاحیت ۱۱۴۴ نفر در هیات نظارت استان با همکاری هیات نظارت مرکزی بررسی شد.

دبیر ستاد افق میهنات استان اصفهان ادامه داد: ۴۱ درصد از این صلاحیت ها مورد تایید هیات نظارت، ۲۶ و نیم درصد رد صلاحیت در هیات نظارت استان و حدود ۳۲ و نیم درصد نیز رد صلاحیت شدند.

سلیمانی گفت: این افراد از امروز تا ۱۶ فردا ۱۵ نفر هستند دی آنها یک ماه مهلت دارند تا به فرمانداری ها مراجعه و نتیجه صلاحیت خود را به صورت کتبی دریافت کنند.

وی ادامه داد: از نظر حقوقی افرادی که صلاحیت آنها تایید نشده و یا رد صلاحیت شده اند می توانند از هفدهم تا نوزدهم اقدام کنند. دی به سایت شورای نگهبان مراجعه کنید و اعتراض خود را اعلام کنید.

دبیر ستاد افق میهنات استان اصفهان تصریح کرد: احراز صلاحیت این افراد و سایر افراد واجد شرایط به مدت ۳۰ روز (از ساعت ۲۰) دی تا ۱۹ بهمن) در شورای نگهبان بررسی می شود. نتایج بیستم بهمن ماه توسط استاندار مرکزی حوزه افق میهنیه اعلام می شود. خواهد بود.

دبیر ستاد افق میهنات استان اصفهان تصریح کرد: صلاحیت تمامی نمایندگان دوره فعلی شورای اسلامی شهر اصفهان به تایید هیات نظارت رسید، اما نماینده منطقه مسیحی ارامنه جنوب ایران از حضور در شورای اسلامی استان انصراف داد. رقابت در این دوره

سلیمانی ادامه داد: از میان نمایندگان دوره های گذشته شورای اسلامی که در ۱۵ حوزه افق میهنیه استان ثبت نام کرده بودند، صلاحیت هفت نفر تایید نشد و صلاحیت هشت نفر نیز تایید شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا