ورزشی

۴ بار مردم را خنداندیم و نتایج خوبی در آسیا گرفتیم

مهدی تاج در مجمع عمومی عادی فدراسیون فوتبال گفت: از نمایندگان AFC، فیفا، هیئت رئیسه، اعضای مجمع، بازرس، حسابرس و… تشکر می کنم، ارزیابی من این است که شرایط خوبی در AFC و FIFA ما در تصمیماتی که در کنفدراسیون فوتبال آسیا گرفته می شود حضور داریم تا آنچه را که قانون برای فوتبال کشور مجاز می داند ارائه دهیم.

وی ادامه داد: اخیراً هیئت اجرایی کنفدراسیون فوتبال آسیا تصمیماتی برای تدوین اساسنامه جدید گرفته است که برای هر کشوری مهم است که در آن عضویت داشته باشد. این فقط در مورد اساسنامه نیست، بلکه کل مقررات AFC قرار است بازنگری شود. ما براتی را به عنوان نماینده در این بخش داریم. یک ایرانی به نام بیگلری هم در کمیته استیناف و اخلاق AFC حضور دارد. ما ۱۶ کمیته عضو داریم که در برنامه ریزی AFC موثر هستند.

تاج تصریح کرد: در کشور بحث مجوز حرفه ای را تعلیق می کردیم که خوشبختانه مجوز حرفه ای به خود فدراسیون داده شده است. علاوه بر این، فدراسیون نمایندگانی را برای تشکیل کمیته بدوی و تجدیدنظر به AFC معرفی کرده است. ما با همه کشورهای منطقه رابطه خوبی داریم و مایل به همکاری هستیم. تنها کشوری که باید به این سو و آن سو می رفتیم، عربستان بود که در آنجا یک کار مثبت انجام شد و دوباره میزبان ها داده شد.

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: در جام ملت های آسیا با مربی ایرانی نتایج خوبی گرفتیم و در فوتبال ساحلی با مربی ایرانی نتایج خوبی گرفتیم. ۴ بار مردم را خنداندیم که فقط از فوتبال می آید. یکی از این بازی ها بازی تیم جوانان با برزیل در جام جهانی، دومی بازی با ولز در جام جهانی ۲۰۲۲، سومی بازی با ژاپن در جام ملت های آسیا و آخرین مسابقه فوتبال ساحلی بود. در فوتبال ساحلی قهرمانی در دستان ما بود. با امکاناتی که در اختیار داریم به نتایج خوبی رسیدیم. در فوتبال جهان با ۵ امتیاز اختلاف نسبت به ژاپن دوم آسیا هستیم. ما در فوتبال ساحلی رتبه پنجم جهان را داریم، در فوتسال رتبه ششم جهان را داریم که وضعیت بسیار خوبی است. ما در فوتسال بانوان قهرمان آسیا هستیم. نتیجه گیری من این است که چیزها مثبت بوده است.

تاج با دفاع از عملکرد این فدراسیون خاطرنشان کرد: در حوزه زیرساختی فدراسیون کارهای مثبتی انجام داده است. دیروز مجوز ساخت ساختمان فدراسیون فوتبال را از مجمع دریافت کردیم و در حال حاضر مشغول ساخت یک ساختمان بسیار شیک برای فدراسیون هستند. کمپ تیم های ملی وضعیت بسیار خوبی دارد و همان هتلی که در آن اقامت داریم به طور جدی بازسازی می شود. دو روز دیگر هتل پنج ستاره را در کمپ تیم ملی افتتاح می کنیم تا تیم ملی بزرگسالان از آن برای بازی با ترکمنستان در مقدماتی جام جهانی استفاده کند. در هتل همه چیز را تجهیز کرده ایم، هتلی به نام فوتبال است و نیازی به هتل تیم های ملی نداریم. می توانیم هتل را در اختیار باشگاه ها قرار دهیم تا برای فدراسیون فوتبال درآمدزایی کنند. ما مجموعه پک را از گذشته داشتیم و دو میدان خوب هم داریم.

تاج در پایان گفت: مجمع فدراسیون به دلیل اینکه در ماه مبارک رمضان بود به صورت آنلاین برگزار شد اما AFC می خواهد به صورت حضوری در خرداد ماه برگزار شود. علاوه بر این، او تأییدیه های زیادی دارد و می خواهد در مورد نوجوانان، جوانان، بزرگسالان و زنان تصمیم بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا