اخبار اقتصاد ایران

۷۰ درصد ظرفیت اقامتی گیلان تکمیل شد | ورود بیش از سه میلیون گردشگر

عباسی با اشاره به ورود حدود ۷۰۰ هزار خودرو به گیلان از اجرای طرح نوروزی ابتدایی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سوم فروردین ماه عنوان کرد: بر این اساس آمارهای حاکی از ورود بیش از سه میلیون گردشگر در این مدت به استان است.

افق میهن، اسدالله عباسی روز شنبه در نشست ستاد خدمات سفر در استان گیلان که با ریاست جمهوری و حضور وزای کشور، میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، بهداشت و درمان و راه و شهرسازی به صورت تصویری ارتباطی برگزار می شود. اظهار کرد: با ورود مسافران نوروزی به استان گیلان ۷ درصد از تخت‌های اقامتی استان اشغال شده‌است.

وی افزود: نوروز امسال ۲۳۲ گردشگر خارجی آذربایجان از جمهوری آذربایجان، روسیه، مصر، فرانسه، ترکیه و ترکمنستان به گیلان سفر کردند و از زیبایی این استان شدند.

عباسی با اشاره به ورود حدود ۷۰۰ هزار خودرو به گیلان از اجرای طرح نوروزی ابتدایی از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا پایان روز سوم فروردین ماه عنوان کرد: بر این اساس آمارهای حاکی از ورود بیش از سه میلیون گردشگر در این مدت به استان است.

وی با تشریح خدمات مختلف در اجرای طرح نوروزی در گیلان اظهار داشت: در این طرح سه هزار و ۶۳۹ ماموریت شامل تصادفی و غیرتصادفی از سوی نیروهای مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث استان انجام شده است.

نماینده دولت عالی در گیلان در ادامه با تأکید بر نظارت و کنترل جدی بر بازار و تأمین مایحتاج مردم اضافه کرد: شیفت نانوایی‌ها تنظیم و واحدی به خاطر کسری آرد تعطیل نمی‌شود، در حالی که هیچ یک از آردی‌ها در استان نداریم و نیازی به تأمین نمی‌شود. .

وی با بیان اینکه مدیریت دنبال شود باید با جدیت، اظهار داشت: دهیاران، بخشداران و شهرداران با مسئولیت مدیران به این مهم توجه داشته باشند که در کوچه و خیابان ویژه در معابر اصلی شاهد نباشیم.

استاندارد گیلان همچنین با اشاره به تقارن بهار قرآن و طبیعت اضافه کرد: در این ایام کنترل و نظارت بر شئونات مذهبی و روزه‌داری با دقت انجام شود و حرمت این ماه مبارک باشد.

وی در بخش دیگری از این نشست با اشاره به شعار سال ۱۴۰۳ مطرح شده از سوی رهبرمعظم انقلاب با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم بیان کرد: با توجه به نقشه راهی که مقام معظم رهبری تعیین و ترسیم کرده‌اند باید با مشارکت مردم و قدرت‌های مردمی انجام دهند. در تولید و اقتصاد احتمالی را در اجرای منویات رهبر فرزانه انقلاب انجام داد.

نماینده عالی دولت در استان مشکل اقتصاد را گره و امروز دانست و افزود: اگر چه کم و بیش از مشکلات اجتماعی و فرهنگی وجود دارد اما بنا به فرمایشات رهبر معظم انقلاب و با جمع‌بندی انجام شده با بررسی‌ها. امروز اقتصاد برای کشور ما حائز مهم است.

وی با اشاره به برنامه هفتم توسعه کشور و یک رقمی شدن تورم تا پایان این برنامه ادامه داد: ویژگی ها و تدابیر اقتصادی در برنامه هفتم توسعه کشور دیده شده است.

عباسی با بیان اینکه دولت در تولید عزم خود را برای بهره برداری از مردمی جزم کرده است، افزود: در گذشته در زمینه اصل ۴۴ و ارائه بخش خصوصی کار خوب در استفاده از توان مردم، از جوانان تحصیلکرده، نخبگان، مخترعان و سایرین. مردمی استفاده می کنند.

وی با تشریح اقتصادی انجام شده در گیلان در بخش‌های مختلف اعم از، کار و سایر موضوعات بیان می‌کند: سال گذشته در حدود ۳۰۰ واحد تولید، خدمات، کشاورزی و صنعت در این استان انجام شد در حالی که این واحدها نیز با بیش از ۱۰ تا ۹۰ واحد تولید می‌شوند. درصد پیشرفت نیز باید به ثمر برسد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا