بانک و بیمه

آئین‌نامه اجرایی ریال آف‌شور برای بهره‌مندی صادرکنندگان منتشر شود

به گزارش ایران تحلیل، ارزهای فراساحلی ابزارهایی هستند که برخی از کشورها برای ترویج استفاده از ارز محلی در اقتصاد و همچنین مدیریت هزینه های ارزی خود از آن استفاده می کنند و در ایران نیز به گفته رئیس کل بانک مرکزی، طراحی و استفاده از این ارزها ابزارهایی برای تسهیل تجارت با همسایگان در دستور کار است.

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی در جلسه اخیر شورای گفت و گوی خراسان رضوی گفت: ابزار ریالی فراساحلی برای استفاده در بازارهای افغانستان و عراق و تجارت با این کشورها توسط سازمان اجرایی و اجرایی کشور اجرا و عملیاتی می شود. پایان “این سال.”

پس از انتشار گسترده این خبر از سوی بانک مرکزی، حسین صلاح ورزی، رئیس اتاق ایران در نامه ای به فرزین خواستار اطلاع رسانی در مورد استفاده از ریال خارج از کشور در معاملات با کشورهای عراق و افغانستان و عدم اطلاع رسانی جامع به اتاق ها شد. تجارت در مورد آن صنعت، معدن و کشاورزی در سراسر کشور در حال اقدام هستند.

متن نامه حسین سله ورزی به رئیس کل بانک مرکزی

دکتر عزیز. فرزین

رئیس محترم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران

سلام

با احترام، در پی انتشار خبر سخنرانی حضرتعالی در خصوص عملیاتی شدن ریال برون مرزی (ریال خارج از کشور) در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی در استان خراسان رضوی و بازتاب گسترده آن در روابط عمومی بانک مرکزی در رسانه ها و روزنامه های کثیرالانتشار همزمان از اقدامات انجام شده برای رفع مشکلات صادرکنندگان به کشورهای عراق و افغانستان به عنوان دو کشور مهم و تاثیرگذار در حوزه صادرات غیرنفتی ایران تقدیر کرد. با توجه به پیگیری‌های مکرر فعالان اقتصادی در خصوص انتشار آیین‌نامه‌های اجرایی مربوطه و اطلاعات مربوطه به نفع صادرکنندگان دستورات لازم را عاقلانه می‌رسانند. این امر امکان اتخاذ تدابیر لازم را در خصوص اعلام گسترده اتاق های بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در سراسر کشور فراهم می کند.

توفیق روزافزون جنابعالی و تمامی خدمتگزاران نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را از خداوند منان مسئلت دارم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا