محیط زیست

آبرسانی به ۳۵۴ روستای اصفهان با آماده‌باش ۱۹۲ تیم عملیاتی آب و برق

منصور شیخ فروش در گفت و گو با خبرنگار افق میهن با اشاره به اعلام آمادگی اضطراری اداره کل مدیریت بحران استانداری اصفهان و کنترل حوادث ناشی از تداوم و تداوم توده هوای گرم تابستان و افزایش دمای دو تا چهار درجه در استان، تصریح کرد: تمامی دستگاه‌های امدادی، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها، شرکت‌های برق، آب و فاضلاب، اورژانس، جمعیت هلال احمر، شرکت گاز و مراکز بهداشتی و درمانی و هماهنگی و نظارت فرمانداری‌ها فعال هستند. هشدار برای ارائه خدمات امدادی به موقع

او اضافه کرد: مطابق با اثرات افزایش دما بر کاهش راندمان و کارایی تجهیزات الکتریکی و تشدید حوادث آتش سوزی در تابلوها و پست های برق و ترانسفورماتورهای ناشی از گرمایش تجهیزات شبکه و کابل های برق تیم های امداد و نجات شرکت های برق و آتش نشانی شهرداری ها موظف به کنترل به موقع حوادث، بازسازی، اصلاح شبکه ها و ترانسفورماتورها بودند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: ۱۲۵ تیم عملیاتی و فنی شرکت برق، ۷۲ تیم عملیاتی شرکت آب و فاضلاب به منظور تامین برق، آب پایدار و کنترل به موقع حوادث احتمالی در شبکه های توزیع به صورت شبانه روزی فعال هستند. آب سیار ۳۵۴ روستا فعال و تجهیز شد.

وی بر تامین تانکرهای سیار و ثابت برای آبرسانی در مناطق کم آبی و مناطق عشایری و همکاری با ادارات تاکید کرد. آبفا و امور عشایری گفت: همکاری با مروجین صرفه جویی در مصرف آب و برق و برخورد قانونی با موارد تخلف در مصرف به ویژه مصرف غیر متعارف آب و برق، گرفتن انشعاب های غیر مجاز آب، اتصال مستقیم پمپ به شبکه های آب، مراکز تولید ارز دیجیتال ضروری است.

این فروشنده شیشه تصریح کرد: در این راستا بر همکاری مراکز تجاری، پاساژها و فروشگاه های زنجیره ای در رعایت الگوهای مصرف بهینه برق، خاموشی سیستم های روشنایی در روز و در اوج مصرف، تنظیم دمای هوا تاکید شده است. کولرها در دمای ۲۴ درجه و نصب شید روی کولرها.

وی افزود: تمامی ادارات و دستگاه های اجرایی با رعایت الزامات صرفه جویی در مصرف برق و آب، کاهش ۳۰ درصدی برق نسبت به مدت مشابه در سال ۱۴۰۰ و کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق در پایان وقت اداری، استفاده از دیزل ژنراتور در زمان پیک مصرف برق را رعایت می کنند. ساعت مصرف، قطع برق. سیستم های سرمایشی و روشنایی در پایان وقت اداری و روزهای تعطیل الزامی است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان افزود: همکاری ادارات مصرف خانوار در مصرف بهینه آب و برق و مشارکت در کمپین های مصرف بهینه برق و آب، جلوگیری از مصرف غیرمتعارف آب و شستشوی خودروها، ریختن آب در جاده ها. و شستشوی حیاط و کوچه ها با آب آشامیدنی ممنوع است. بوده است

وی ادامه داد: ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به موقع به افراد آسیب پذیر گرمازدگی با شماره تلفن اورژانس ۱۱۵، شماره تلفن اورژانس ۱۱۲ هلال احمر برای پاسخگویی به اورژانس، ۱۲۱ حادثه برق و ۱۲۲ حادثه آب به صورت ۲۴ ساعته برای امدادرسانی انجام می شود. در حوادث برق و آب فعال باشند.

این فروشنده شیشه خاطرنشان کرد: رعایت الزامات بهداشتی و حفاظتی برای عموم مردم در برابر افزایش دما، ممنوعیت قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید و حفاظت در برابر اشعه ماوراء بنفش بین ساعت ۱۰ تا ۱۷ بعد از ظهر و استفاده از تجهیزات حفاظت فردی مطابق با مقررات توصیه های مراکز بهداشتی درمانی ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا