محیط زیست

آب‌های جنوب از فردا مواج و متلاطم می‌شود

به گزارش خبرگزاری ایران تحلیل و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، سازمان هواشناسی کشور برای فردا (یکشنبه) تا ظهر چهارشنبه اخطار زرد دریا را صادر کرد.

سازمان هواشناسی از وزش باد با حداکثر سرعت ۲۴ نات و حداکثر ارتفاع موج بین ۱ تا ۱.۵ متر در نواحی ساحلی و دور از ساحل (تاکید بر مناطق دور از ساحل) در رابطه با اختلال در دریا خبر داد. تردد شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد قایق های مسافری نسبت به احتمال پاره شدن تورهای ماهیگیری و آسیب به قفس های پرورش ماهی هشدار دادند.

روز یکشنبه مناطق ساحلی و فراساحلی استان های خوزستان و بوشهر در خلیج فارس و دوشنبه و سه شنبه مناطق ساحلی و فراساحلی استان های خوزستان، بوشهر و هرمزگان در خلیج فارس و نواحی غربی دریای عمان. این شرایط را خواهد داشت.

روز چهارشنبه نواحی ساحلی و دورتر از سواحل استان خوزستان، تنگه هرمز و نواحی غربی دریای عمان با وزش باد و افزایش ارتفاع موج مواجه خواهد شد.

سازمان هواشناسی پرهیز از تردد دریایی به ویژه شناورهای سبک و قایق‌های ماهیگیری و تفریحی در مناطق حادثه‌دیده، ممنوعیت شنا، رعایت احتیاط‌های لازم برای فعالیت‌های ساحلی و دریایی و همچنین سکوهای نفتی و آمادگی برای مقابله با خسارت‌های احتمالی را توصیه کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا