ورزشی

آتالانتا قهرمان لیگ اروپا شد؛ لورکوزن بالاخره باخت/ ویدئو

دیدار پایانی فصل ۲۰۲۳-۲۰۲۴ لیگ اروپا شب گذشته (چهارشنبه) از ساعت ۲۲:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه آویوا شهر دوبلین پایتخت ایرلند بین آتالانتا ایتالیا و بایر لورکوزن آلمان برگزار شد. ۳-۰ به پایان رسید.

آتالانتا با گل آدمولا لوکمن، مهاجم نیجریه ای خود در ۱۲ دقیقه شروعی رویایی داشت. لوکمن با به ثمر رساندن گل دوم در دقیقه ۲۶ با یک شوت از راه دور شب درخشان خود را درخشان تر کرد اما به دبل قانع نشد و با زدن گلی زیباتر، سومین گل خود را به ثمر رساند تا هت تریک رویایی خود را ثبت کند. دو گل قبلی در دقیقه ۷۵. ژابی آلونسو و تیمش را نابود کرده و آنها را در حسرت قهرمانی سه گانه رها کرده است.

شاگردان پرتلاش گاسپرینی با این پیروزی برای اولین بار در تاریخ ۱۱۶ ساله خود عنوان قهرمانی اروپا را به دست آوردند، افتخاری که با قرار گرفتن در جمع گروه های برتر در قرعه کشی مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در فصل آینده پاداش خواهد گرفت. آنها قبلاً از سری آ به لیگ قهرمانان اروپا راه یافته اند، اما قهرمانی در لیگ اروپا شانس برگامو را برای قرعه کشی آسان تر افزایش می دهد. آتالانتا اولین قهرمان ایتالیایی لیگ اروپا از زمان قهرمانی پارما در فصل ۹۹-۱۹۹۸ است، البته در آن سال این رقابت ها به عنوان جام یوفا شناخته می شد.

قهرمانی آتالانتا اکنون به سری آ ایتالیا این شانس را می دهد که یک رکورد تاریخی به جای بگذارد و به اولین لیگی تبدیل شود که در فصل آینده شش نماینده لیگ قهرمانان اروپا در یک فصل داشته باشد. این اتفاق با ماندن آتالانتا در جایگاه فعلی خود در جدول (پنجم) رخ خواهد داد. شاگردان گاسپرینی در این فصل دو بازی دیگر در لیگ دسته اول ایتالیا دارند.

لورکوزن شنبه هفته آینده در فینال به مصاف کایزرسلاترن خواهد رفت تا دوبل را به دست آورد و جام حذفی را به قهرمانی بوندسلیگا اضافه کند. نماینده آلمان از ابتدای فصل در هیچ یک از دیدارهای رسمی خود شکست نخورده بود و به این ترتیب روند شکست ناپذیری او به پایان رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا